اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گهگیلویه و بویراحمد:

ایجاد یک بخش جدید در گچساران ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار گهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گچساران از معدود شهرهای کشور است که تنها یک بخش دارد، گفت: تلاش برای ایجاد یک بخش جدید در این شهرستان ضروری است.

ایجاد یک بخش جدید در گچساران ضروری است

سیدحسین صابری‌ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امروز دیگر خوشبختانه مردم آنقدر سیاسی شده‌اند که نیازی به کار سیاسی مسئولان ندارند.

وی پروژه‌های عمرانی را اساس کار دولت دانست و افزود: مردم امروز از مسئولان کار می‌خواهند و این همان شعار اصلی دولت است.

صابری ابراز داشت: اولویت فعالیت‌های دولت و مسئولان، به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام بوده و دلیلی ندارد که اگر طرح، ساختمان و پروژه‌ای برای تکمیل شدن به سه ماه زمان نیاز داشته باشد در چهار ماه به اتمام برسد.

ادارات و نهادها عوارض خود به شهرداری را پرداخت کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اولویت کار دولت با پروژه‌های نیمه تمام با درصد بالای پیشرفت، همراه با کنترل و نظارت دقیق است.

صابری متذکر شد: دستگاهی مجاز به آغاز کار جدید است که تعهد بدهد کار نیمه تمامی ندارد.

وی شهرداری را نهادی مردمی، غیر دولتی و خودگردان عنوان کرد و گفت: خدمات شهرداری‌ها بر اساس هزینه‌های دریافتی این نهاد از مردم بوده و اداره‌های دولتی نیز باید مانند مردم عوارض خود را در وقت قانونی به شهرداری پرداخت کنند.

بالاترین مقام اجرایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هفته نخست فعالیت خود در این استان، نیروهای شهرداری که در برخی فرمانداری‌ها و استانداری مشغول به خدمت بودند به شهرداری‌ها برگرداندم، زیرا اعتقاد دارم حقوق این افراد از جیب مردم پرداخت می‌شود، پس باید در شهرداری‌ها و برای مردم کار کنند.

صابری روستاها را تأمین کننده اصلی نیاز شهرها دانست و بیان داشت: اگر روستاها تخلیه شود، مردم شهرنشین هم از مشکلات شهری و هم از کمبود مواد لبنیاتی در تنگنا قرار می‌گیرند.

خدمت به مردم و عدم جانبداری در انتخابات از وظایف مهم مدیران است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 98 درصد مدیران با شهرها ارتباط کاری ندارند، ابراز داشت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، نوسازی مدارس و آب و فاضلاب روستایی با روستاها سر و کار دارند و ما اگر به روستاها رسیدگی کنیم، گرفتاری‌ها و حاشیه‌‌نشینی‌های شهر نیز کاهش پیدا می‌کند.

صابری مردم را اساس و رکن اصلی کشور انقلاب دانست و تصریح کرد: در ایران اسلامی اساس کار مردم هستند و مسئولان باید در راستای رضایت‌مندی عمومی و قانونی مردم گام بردارند.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و شورای شهر را سه کار بزرگ دانست که طی چند ماه آینده در کشور و در این استان برگزار می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مسئولان دو وظیفه مهم در عرصه انتخابات دارند که خدمت به مردم در جهت کسب رضایت‌مندی عمومی و ایجاد انگیزه در مردم برای حمایت از نظام و حضور حداکثری و نیز عدم جانبداری در عرصه انتخابات از جمله وظایف مهم مسئولان در زمان انتخابات است.

صابری‌، ولایت فقیه و رهبری را به عنوان تنها خط قرمز در کشور عنوان کرد و یادآور شد: همه چیز باید به این خط قرمز زنجیر شود و در خط مستقیم رهبری گام برداشته شود.

گچساران از معدود شهرهای کشور است که تنها یک بخش دارد

وی گچساران را از معدود شهرهای کشور دانست که تنها یک بخش دارد و گفت: برای ایجاد یک بخش جدید در این شهرستان رایزنی‌هایی با مسئولان کشوری صورت می‌گیرد و تلاش در این زمینه ضرورت دارد.

صابری با بیان اینکه باشت حدود دو سال است که از گچساران جدا و به شهرستان تبدیل شده است، ابراز داشت: برخی ادارات باشت با کمبود نیرو مواجه بوده و برخی مدیران گچساران نیز مدیر مشترک در شهرستان‌های باشت و گچساران هستند.

وی تأکید کرد: با کم کردن نیروهای اداری در این شهرستان و کمک گرفتن از مرکز استان، بخشی از نیروهای مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی باشت را تأمین کنیم.

صابری افزود: اگر مجوزهای استخدامی جدید که اعلام شده، اگر به مانع قانونی برخورد نکند، در سطح شهرستان‌های استان جذب و توزیع نیرو خواهیم داشت و همه استان از دیدگاه ما باید توسعه یابد.

وی استانداردسازی و ساماندهی فضاهای اداری را به منظور استفاده بهینه از فضاها و کم کردن هزینه‌های مصرفی را از دیگر موارد ابلاغی به فرمانداری‌ها و لزوم اجرای آن توسط ادارات و نهادها عنوان کرد.

صابری با اشاره به اینکه گچساران در مسیر اسکان راهیان نور قرار دارد، ابراز داشت: اداره‌ها و نهادها در زمینه اعلام فضاهای قابل استفاده برای اسکان موقت مسافران راهیان نور، اقدام کنند.

انتهای پیام/8200/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول