اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان آموزش و پرورش

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بستک

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان در مدیریت آموزش و پرورش بستک برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، معاون پرورشی آموزش و پرورش بستک در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: ارتقا سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه در سال تحصیلی جاری است.

ابوالفضل سجادی افزود: امید است در سایه همفکری و هم اندیشی  ایفای نقش مراقبان سلامت مدارس، عنایت مدیران مدارس و به ویژه با تعامل بهتر با مرکز بهداشت گام‌های عملی بلندتری را در این خصوص برداریم.

وی بر شناسایی انواع آسیب‌های اجتماعی، عوامل موثر بر وقوع این آسیب‌ها، اولویت‌بندی آنها و همچنین برنامه‌ریزی برای مقابله با آنها تاکید کرد و افزود: در جامعه مذهبی ما مسائلی همچون اعتیاد، طلاق، پرخاشگری، رفتارهای نامناسب نوجوان، فرار از خانه، روابط نامناسب اجتماعی و استفاده از مشروبات الکلی از جمله نشانه‌های آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش بستک عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه را عوامل فردی، محیطی، اجتماعی، خصوصیات جسمانی، اختلال روحی و روانی، کم رویی، اضطراب و احساس کمبود شخصیت و تفاوت فرهنگی خانواده‌ها، موضوع مهاجرت، آداب و رسوم و ویژگی‌های محیط اجتماعی دانست.

سجادی افزود: ایجاد فضای مناسب به منظور تخلیه انرژی نوجوانان و جوانان، تکریم دانش آموزان، ایجاد ارتباط با خدا و تقویت بعد معنوی بین دانش‌آموزان، آموزش اولیاء و ارتباط مؤثر با آنها، آموزش مربیان و دست اندرکاران مدرسه در نحوه برخورد با دانش‌آموزان، ایجاد ارتباط و وحدت رویه با نهادهای موثر در تربیت دانش آموزان از جمله وظائف مدیران و مربیان است.

وی دادن آگاهی و اطلاعات لازم به والدین در خصوص آسیب‌های اجتماعی، آشنا نمودن اولیاء با علائم و آثار گرفتاری فرزندان در دام بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت اولیاء در مورد نحوه رفتار با فرزندان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف کلی این دوره آموزشی برشمرد.

سجادی همچنین بر آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزند پروری و رفتار با نوجوانان و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و کارگاه‌های آموزش خانواده والدین ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مبتنی بر آموزش حضوری والدین و به صورت کارگاهی تأکید کرد.

انتهای پیام/88006/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول