اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بستک منتظر روزهای امن/ آخرین توضیحات پلیس در مورد وضعیت امنیتی بستک

خبرگزاری فارس: احساس امنیت در امن‌ترین شهرستان هرمزگان طی روزهای اخیر در حالی طی بروز چندین سرقت دستخوش تلاطم شده است که پلیس از دستگیری چند نفر در این رابطه خبر می‌دهد.

بستک منتظر روزهای امن/ آخرین توضیحات پلیس در مورد وضعیت امنیتی بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بستک یکی از امن‌ترین شهرستان‌های هرمزگان به شمار می‌رود که در شمال مرکز این استان ساحلی و در همسایگی شهرستان‌های جنوبی استان فارس قرار دارد.

بستک، از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی تاریخی در جنوب کشور شناخته شده و می‌شود.

طی سال‌ها و دهه‌های همواره از این شهرستان به عنوان یکی از امن‌ترین مناطق هرمزگان در گزارش‌های انتظامی و قضایی یاد شده است به نحوی که احساس امنیت در این شهرستان در حد قابل توجهی گزارش شده است.

یشینه فرهنگی مردم این منطقه و حفظ بافت سنتی و ساختاری شهر بستک به عنوان مرکز شهرستان و روستاهای اطراف و همچنین اوضاع اقتصادی نسبتا مناسب این شهرستان، از جمله دلایلی است که امنیت را در این شهرستان پایدار کرده است.

اما گویا طی روزهای گذشته در پی بروز و وقوع چندین فقره سرقت در یک بازه زمانی هفت روزه، مردم این شهرستان اعتراضات و انتقاداتی را به مراجع مربوطه داشته‌اند به نحوی که نماینده مردم غرب هرمزگان که مردم بستک را نیز نمایندگی می‌کند، در این راستا هشدار داد.

احمد جباری در همین راستا با هشدار نسبت به "اقدامات اخیری که در شهرستان بستک موجب ایجاد ناامنی در میان مردم شده است"، از عوامل انتظامی و امنیتی این شهرستان خواست تا با برخورد قاطع با عوامل این ناامنی‌ها، عرصه را بر قانون‌شکنان تنگ کنند.

وی که عضو فراکسیون حقوق‌دانان مجلس نهم نیز هست افزود: بستک شهر آرامی است که به لحاظ میزان وقوع جرم در کشور از جمله شهرستان‌های بسیار امن به شمار می‌رود و پائین‌ترین میزان ناامنی را به خود داشته و لذا عوامل ایجاد ناامنی‌های اخیر در این شهرستان بدون هیچ اغماضی باید مورد برخورد جدی و قانونی قرار گیرند.

جباری ادامه داد: با توجه به وسعت محدود شهرستان بستک،‌ ایجاد طرح‌های ویژه امنیتی و ارتقای امنیت عمومی در این شهرستان اولویت ویژه‌ای دارد و انتظار می‌رود به طریقی این قبیل اقدامات مهار و احساس امنیت عمومی در میان مردم تقویت شود.

جباری در ادامه از تمامی مردم شهرستان بستک خواست تا با همکاری کامل با عوامل انتظامی و امنیتی و قضایی، به شناسایی عوامل این ناامنی‌ها اقدام کرده و مراتب ایجاد امنیت پایدار در این شهرستان را بیش از پیش فراهم کنند.

همچنین رئیس پلیس هرمزگان نیز در این راستا در گفت‌وگویی اختصاصی در پاسخ به خبرنگار فارس در بندرعباس، ضمن تشریح آخرین وضعیت این شهرستان و پیگیری‌های پلیس بستک پیرامون مقابله با موارد ناامنی و جرم گفت: بستک یکی از امن‌ترین مناطق هرمزگان به شمار می‌رود به نحوی که به طور میانگین در سال‌های اخیر تنها هشت دهم درصد از کل جرم‌های واقع شده در هرمزگان در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

سردار رضا محمدی‌یگانه در این راستا افزود: طی روزهای اخیر در هفت روز تعداد پنج سرقت در این شهرستان به وقوع پیوسته است که این امر سبب شده است، که حساسیت‌های مردم این شهرستان برانگیخته شود در این راستا اعتراضاتی را به دستگاه انتظامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پس از بازه زمانی یاد شده، وقوع سرقت‌ در این شهرستان مشاهده نشده است، مطمئنا در شهرستانی که به امن بودن زبانزد است، وقوع تعداد چند مورد سرقت برای مردم آن عجیب و غریب است.

این فرمانده ارشد انتظامی در هرمزگان، اضافه کرد: پلیس از در روزهای اخیر به کنترل شدید‌تر و پیگیری‌ها گسترده در این راستا دست زده و تعدادی از افراد و عاملان این سرقت‌ها دستگیر کرده است.

وی همچنین خطاب به مردم این شهرستان افزود: نباید به وقوع چندین سرقت، فضای را طوری ترسیم کرد که انگار یک ناامنی همیشگی در این شهرستان وجود دارد.

محمدی‌یگانه با بیان اینکه پلیس بستک یکی از فعال‌ترین پلیس‌ها در سطح استان است، اظهار داشت: امنیت حاصله بستک در سال‌های اخیر فرآیند طرح‌ها و فعالیت‌های پلیس در این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در اظهارنظری قابل توجه اضافه کرد: تا زمانی که امنیت هست هیچ کس به فکر تامین کنندگان آن نیست و همین که یک مورد ناامنی به وقوع می‌پیوندند، همه انتقادات خود را متوجه پلیس می‌کنند.

رئیس پلیس هرمزگان اضافه کرد: بعضا شاید نیاز باشد، که جامعه تلنگری بخورد تا مردم متوجه اهمیت کار و عملکرد پلیس شوند.

حال باید دید با صحبت‌ها و وعده‌های پلیس هرمزگان، آیا بستک دوباره به روزهای امن خود باز می‌گردد.

------------------------

گزارش از امیر توانگر

------------------------

انتهای پیام/88001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول