اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان اصفهان صورت گرفت

بهسازی 700 واحد مسکونی توسط کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: هر ساله یک هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد بهسازی و مقاوم سازی شده که در 9 ماهه جاری تا کنون 700 واحد مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شده است.

بهسازی 700 واحد مسکونی توسط کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس آرا ظهر امروز در یازدهمین نشست هم‌افزایی مشاوران راهبردی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با تأکید براینکه در جوامع رفع مشکلات با مشارکت مردم به نتیجه می‌رسد، اظهار کرد: فاصله طبقاتی و شکافی که بین فقیر و غنی وجود دارد از جمله مهم‌ترین مشکلات جوامع امروزی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دینی ما کامل و زکات آن  برای کمک به نیازمندان دیده شده است، افزود: اگر این زکات درست به مرحله اجرا در بیاید کمک قابل توجهی به رفع فقر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: اولویت نخست کمیته امداد، احیاء سنت حسنه اکرام و ایتام و سالمندان و افزایش همبستگی اجتماعی، مشارکت مردمی، بهینه سازی و طراحی استقرار نظام کنترلی و نظارتی است.

وی ادامه داد: شیوه‌های کمیته امداد هر ساله تغییر و در اکرام و ایتام ،حامی با شماره حساب یتیم بدون نیاز به حضور به ستادها کمک‌های خود را به حساب مددجو می‌ریزند.

مجلس آرا با اشاره به توسعه و تعمیق تشکل‌های عام‌المنفعه و خیران، گفت: بیش از 500 خیریه فعال و نیمه فعال در سطح استان داریم که 30 خیریه شاخص شناسایی و کمیته امداد با 10 خیریه به طور ویژه کار می‌کند.

وی تنوع بخشی در جلب افزایش اعتماد عمومی را از جمله موارد در دستور کار عنوان کرد و افزود: در بخش مسکن و مشکلات ایتام به صورت برنامه‌های مشترک 50 درصد توسط خیران و 50 درصد به وسیله کمیته امداد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: به عنوان نمونه در یکی از خیریه‌ها 400 میلیون و در خیریه‌ای دیگر 800 میلیون تومان وام به مددجویان داشتیم.

وی گفت: در سال گذشته 6میلیارد تومان زکات با اولویت زکات در مرکز کمیته امداد داشته‌ایم.

مجلس آرا اضافه کرد: توانمند سازی خانواده‌ها با مددکاری گره خورده است و باید از توان مراجعان و باز توانی این افراد نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امداد بزرگ‌ترین سازمان حمایتی در مورد مراجعان و حامیان است، اظهار کرد: کمک‌های بلاعوض نمی‌تواند توانمندی خانواده را ظهور دهد و این مبلغ توانمندی را عقب‌گرد می‌کند.این مسئول اضافه کرد: اهداف کلی در توانمندسازی بحث بهبود سطح دسترسی خانواده در بخش بهداشتی و درمانی و توان‌بخشی است.

وی تصریح کرد: 36 هزار بیمه شده در استان داریم که با معرفی نامه به مراکز درمانی مورد مداوا قرار می‌گیرند.

مجلس آرا در مورد آسیب و مخاطرات طبیعی و اجتماعی هر ساله نزدیک به یک هزار واحد مسکونی را بهسازی روستایی می‌کنیم گفت: در 9 ماهه جاری، 700 واحد مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: در بحث تغذیه کودکان زیر شش سال با آموزش و پرورش تفاهم داریم که به طور ویژه رسیدگی می‌شود.                   وی افزود: بیشترین حجم بیمه شده استان اصفهان زیر 50 سال است و ما تا پایان 9 ماهه جاری مطالبات بیمه را پرداخت و تا پایان سال اعتبارات نیز وجود دارد.

انتهای پیام/63012/ج20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول