اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد سقز:

کمیته امداد از 5800 خانوار سقزی حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی سقز از برخورداری 5 هزار و 800 خانوار سقزی از حمایت‌های این نهاد خبر داد.

کمیته امداد از 5800 خانوار سقزی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز فاروق محمودی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران شهرستان به بیان عملکرد و اقدامات این نهاد حمایتی سال جاری پرداخت و با اشاره به اینکه 7 هزار و 497 صندوق خیریه در سطح شهرستان وجود دارد گفت: مردم و خیرین عزیز ماهانه حدود 150 میلیون ریال از طریق این صندوق ها به مددجویان این نهاد کمک می‌نمایند که در مواردی نظیر تهیه جهیزیه، درمان و عمران هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد سقز با بیان اینکه در سال 90 حدود 580 میلیون تومان زکات در سقز جمع آوری شد، افزود: از این لحاظ رتبه دوم استان را داریم که ائمه جماعات و روحانیون نقش مهمی در تحقق این امر و  فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت عمومی در کارهای خیریه داشته‌اند.

محمودی تصریح کرد: در راستای واگذاری و احداث مسکن برای مددجویان می‌توان به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و هیئت دولت به استان کردستان به‌ عنوان نقطه عطفی در تغییر و تحول پیشرفت در کردستان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مسکن و اشتغال خانواده‌های زیرپوشش و نیازمند از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی کشور و استان است که این نهاد در سقز به جد آنها را دنبال می‌کند.

محمودی در این نشست با اشاره به حمایت‌های این نهاد از اقشار محروم و کم درآمد گفت: توانمندسازی و اشتغالزایی برای این قشر جزو اولویت های این نهاد مقدس است.

مدیر کمیته امداد سقز در ادامه  افزود: تامین مسکن مددجویان از دیگر اقدامات اساسی این نهاد است که اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته و حمایت های مقام معظم رهبری و دولت در این راستا جای تقدیر و تشکر دارد.

محمودی با بیان اینکه 6 هزار و 717 نفر از مددجویان از خدمات بیمه درمانی و 619 نفر بیمه تأمین اجتماعی برخوردارند، اظهار داشت: بدلیل اقداماتی نظیر مشاوره و برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج برای افراد زیرپوشش، کمترین آمار طلاق مربوط به خانواده‌های مددجوی این نهاد است و علاوه بر آن در 9 ماهه اول امسال 8933 مورد مشاوره خانوادگی در مرکز مشاوره کمیته امداد سقز صورت گرفته است.

وی کل ایتام تحت حمایت امداد را 850 نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد 815 نفر دارای حامی هستند که توسط هزار و 420 نفر از خیرین شهرستان سقز مبلغ بیش از 2 میلیارد و 145 میلیون ریال کمک شده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان سقز گفت: پول کمک شده از سوی حامی مستقیما به حساب فرد یتیم واریز می‌شود.

انتهای پیام/79010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول