اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لبخند تلخ پنج‌شنبه‌ها به تعطیلات ریز و درشت خوزستان

خبرگزاری فارس: از زمانی که آوازه تعطیلی سازمان‌ها و اداره‌جات خوزستان در شهرهای این استان پیچیده است گوشه و کنار بوی تعطیلی نابی می‌دهد که به ظاهر خوشایند اما در باطن ناخوشایند است.

لبخند تلخ پنج‌شنبه‌ها به تعطیلات ریز و درشت خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، از زمانی که آوازه تعطیلی سازمان‌ها و ادارجات خوزستان در شهرهای این استان پیچیده است گوشه و کنار و دور و نزدیک بوی تعطیلی نابی می‌دهد که به ظاهر خوشایند اما در باطن ناخوشایند است.

بسیاری از دستگاه‌های اجرایی دولتی که البته پیش از این نیز در اواخر هفته به‌ویژه پنج‌شنبه‌ها به بهانه‌های مختلف تعطیل بوده و ارباب رجوع‌های خود را با درب‌های بسته و قفل‌زده مواجه می‌کردند با شنیدن خبر رسمی تعطیلی روزهای پنج‌شنبه بارقه‌ای نو از امید را در چشم و دلشان شکوفا کرده‌اند.

با توجه به اینکه این مهم در برخی از نهادها نظیر شهرداری‌ها طبق قانون به دلیل اینکه به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند ملزم به رعایت بخشنامه‌های دولتی نیستند، اختیاری اجرایی می‌شود جای شکر و بسی تقدیر و تشکر دارد!

*به اندازه کافی تعطیلی در تقویم داریم

یکی از شهروندان آبادانی در این خصوص عنوان کرد: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در ادار‌جات آبادان همیشگی بوده و این امر با وجود تعطیلات رسمی در تقویم ملی بسیاری را با مشکل در انجام کارها و امور در حال پیگیری مواجه می‌کند.

وی افزود: به اندازه کافی در طول سال با روزهای تعطیل ریز و درشت مواجه هستیم و اما پنج‌شنبه‌های تعطیل، خود باری دیگر بر دوش ارباب رجوعان است!

*هدف تعطیلی پنج‌شنبه‌ها قابل قبول نیست

یکی از شهروندان خرمشهری در ادامه چنین عنوان کرد: اینکه هدف از تعطیلی یک روز در هفته چه بوده و هست را نمی‌دانیم اما مطمئناً بسیاری از کارهای مردم به‌ویژه افرادی که از شهرهای دیگر برای انجام کارهای اداری به این استان سفر می‌کنند به مشکل برمی‌خورند.

وی بیان کرد: دلیل قانع کننده‌ای برای تعطیلی در آخر هفته نمی‌بینیم اما متأسفانه این ابلاغیه به سازمان و نهادهای اجرایی صادر شده و اجرایی می‌شود.

*حجم کار سنگین‌تر می‌شود

کارمند اداره بهزیستی اهواز نیز در این راستا، کاهش کارایی کارمندان ارگان‌های مختلف به سبب خستگی طولانی ناشی از ساعات کاری همچنین گرسنگی و عدم توزیع و ارائه ناهار برای کارکنان و پرسنل از مهمتری دلایل مخالفت با این طرح در استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با تقسیم کردن ساعات کاری روز پنج‌شنبه در دیگر روزهای هفته و عدم رسیدگی به بعضی از امور جاری اداری به سبب انباشته حجم وظایف اداری نیز از اجرای این طرح راضی نبوده و نیستم.

البته اظهارنظر برخی مسئولان شهری و استانی نیز در این راستا شنیدنی‌ست...

* تعطیلی پنجشنبه‌ها در انجام امور مردم خلل ایجاد می‌کند

شهردار اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شهرداری‌ها طبق قانون به دلیل اینکه به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می‌شوند ملزم به رعایت بخشنامه‌های دولتی نیستند.

وی افزود: حتی در مورد مصوبات مجلس نیز تا زمانی که در آن به صراحت عنوان شهرداری‌ها ذکر نشده، شهرداری‌ها از رعایت کردن آنها معاف هستند.

شهردار اهواز در خصوص موضوع عدم تعطیلی شهرداری اهواز در روزهای پنج‌شنبه گفت: شهرداری یک نهاد عمومی است و مراجعات زیادی به آن می‌شود لذا تعطیلی پنجشنبه می‌تواند در انجام امور مردم خلل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تصمیم در عدم تعطیلی پنجشنبه‌ها کاملا بر اساس قانون و در راستای تامین منافع مردم توسط شهرداری اهواز گرفته شده است.

منصور کتانباف در خصوص اینکه برخی رسانه‌ها برداشت دیگری از عدم رعایت بخشنامه صادره از سوی استانداری توسط شهرداری اهواز کرده‌اند و آن را تقابل مقابل استاندار تفسیر کرده‌اند گفت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و اتفاقا در این خصوص با استاندار هماهنگ هستیم.

و اما شهردار آبادان

*شهرداری آبادان پنج‌شنبه‌ها برقرار است

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان تصریح کرد: شهرداری‌ها طبق قانون به دلیل اینکه به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند ملزم به رعایت بخشنامه‌های دولتی نیستند.

وی افزود: با توجه به اینکه با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ضرر و زیان بسیاری به شهرداری وارد می‌شد از تعطیلی در این روز صرف نظر کرده و طبق روال گذشته کارکنان و پرسنل را به ساعات کاری در تمام روز هفته دعوت می‌کنیم.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: در صورت تعطیلی روز پنجشنبه مجبور بودیم هزینه گزافی را بابت ناهار کارکنان در روزهای دیگر هفته پردازیم که این امر با درآمدهای شهرداری مغایرت داشت.

وی اضافه کرد: همچنین تعطیلی یک روز در هفته برای افزایش و ارتقای درآمدهای این شهرداری زیان‌آور بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.

شیرازی در پایان با اشاره به اینکه منطق حکم کرد که روزهای پنج‌شنبه را چون گذشته جزو ساعات کاری محسوب کنیم، اظهار کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای سطح شهرداری و متقابلاً پیشرفت بخش‌های مختلف شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان است.

با این وجود پنج‌شنبه‌ها تعطیل است و البته شهره و آوازه این ابلاغیه همه را متوجه خود کرده است.

به هر حال بسیاری امیدوارند که این اقدام نتیجه‌ای عکس را به دنبال نداشته باشد.

=======

مریم خبازی

======

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول