اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در دفتر امام جمعه

جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب پس از 17 ماه تعطیلی برگزار شد

خبرگزاری فارس: جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب پس از 17 ماه تعطیلی امروز در دفتر امام جمعه این شهرستان تشکیل شد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب پس از 17 ماه تعطیلی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب،  حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب بر لزوم پیگیری و عملی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای فرهنگ عمومی در کشور گفت: اگر با احساس تکلیف به مصوبات این شورا عمل شود، خیلی از مشکلات فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

کنترل و ساماندهی جشن‌های عروسی

وی از مسئولان شهرستان خواست با تبادل افکار و تجربیات یکدیگر برای رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان قدم برداشته و طبق مقررات موجود برای به حداقل رساندن معضلات شهرستان از جمله کنترل و ساماندهی مراسم جشن‌های عروسی همت کنند.

امام جمعه بناب با بیان اینکه برای رسیدگی به منکرات و معروفات جامعه برنامه‌ریزی مناسب و راهکارهای عملی لازم است؛ خاطرنشان کرد: اقدامات گذشته در شهرستان بناب کافی نیست و همت بیشتری لازم است.

وی با تقدیر از مسئولان امنیتی و اجرایی این شهرستان به لحاظ رسیدگی قاطع به موضوع قمه‌زنی توسط افرادی اندک در روز عاشورای حسینی(ع) امسال گفت: قاطعیت و جدیت رسیدگی به این نوع معضلات باید در همه جرایم و بزهکاری‌ها اعمال و رعایت شود و نباید فرقی به رسیدگی انواع جرایم قایل شد.

هشدار نسبت به ترویج نام‌های غیرمانوس

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین در خصوص ترویج نامگذاری نوزادان با نام‌های غیرمأنوس و غیر اسلامی هشدار داد و گفت: باید از روند گسترش این موضوع جلوگیری شود چون اگر اسمی غیراسلامی و بی‌مفهوم ثبت شود، خود به خود ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین نظام‌های روی زمین منحصر بفرد بوده و قابل مقایسه با هیچ حکومتی نیست؛ اذعان کرد: ما منکر نواقص و کاستی‌های موجود در داخل کشور نیستیم، اما باید قبول کنیم که این نظام الهی و ولایی نزدیک‌ترین نظام به اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب اظهار کرد: تا زمانی که مسئولان ارشد نظام با صداقت و احساس مسئولیت در راستای فرامین ولایت حرکت کنند، این روش و سیره آنها به لایه‌های پایین و اقشار مختلف مردم و مدیران جاری شده و به عنوان یک فرهنگ عمومی نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/60004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول