اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی عشایر بشرویه/اختصاص 25 درصد تولیدات دامی به عشایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر ایران از آغاز اجرای طرح مطالعات ساماندهی عشایر بشرویه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 25 درصد تولیدات دامی کشور را عشایر به خود اختصاص می‌دهند.

اجرای طرح ساماندهی عشایر بشرویه/اختصاص 25 درصد تولیدات دامی به عشایر
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میرامینی ظهر امروز در نشست خبری در بیرجند با اشاره به ویژگی جامعه عشایری نسبت به جامعه شهری و روستایی اظهار داشت: کوچندگی، معیشت و عشیره‌ای بودن سه ویژگی خاص جامعه عشایری است که آن را از شهر و روستا متمایز می‌کند.
وی افزود: بنابراین رسالت جامعه عشایر کشور به سبب این است که تمایزی را که بین این دو جامعه است را برنامه‌ریزی کند و در راستای رفع مشکلات آنان تلاش کند.
مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر جمعیت عشایر کشور را یک‌میلیون و 200 هزار نفر دانست و ادامه داد: این میزان در قالب 216 هزار خانوار در سطح کشور است.
میرامینی با اشاره به اینکه عشایر 25 درصد از تولیدات دامی کشور را در اختیار دارند، افزود: بیش از 30 درصد صنایع دستی در اختیار عشایر کشور قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مطالعات اهمیت ویژه‌ای در امور عشایر دارد، گفت: سامان‌‌دهی جامعه عشایر اسکان و کوچ در دستور مطالعات امور عشایر قرار دارد که در دو قالب اعتبار مطالعات جامع و ساماندهی صورت می‌گیرد.
مدیر کل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اجرای مطالعات 52 پروژه در سطح کشور افزود: اعتبار اجرای این طرح‌های مطالعاتی 130 میلیارد ریال است.
میرامینی اجرای طرح برنامه راهبردی در سازمان امور عشایر کشور را از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد دانست و گفت: این طرح دو سال است که آغاز شده و تمامی برنامه‌های این نهاد را تا افق 1404 مشخص می‌کند.
وی از انتخاب پایلوت 60 کانون اسکان عشایر در کشور خبر داد و تصریح کرد: در راستای ارزیابی عملکرد استان‌ها و ساماندهی اسکان عشایر از حدود 400 کانون اسکان عشایر60 کانون به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند.
مدیر کل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: بر اساس این طرح که طی سه ماه آینده نتیجه آن مشخص می‌شود نقاط قوت و ضعف آن بررسی می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول