اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

هدفمندی یارانه‌ها نسخه شفابخش اقتصاد کشور

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هدفمندی یارانه‌ها نسخه نجات‌بخش اقتصاد کشور است که می‌تواند کاهش مصرف ناصحیح و جلوگیری از قاچاق را به همراه داشته باشد.

هدفمندی یارانه‌ها نسخه شفابخش اقتصاد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ˈعلی اصغر عنابستانیˈ عصر امروز  درجلسه شورای اداری استان چهارمحال وبختیاری با تسلیت سالروز اربعین حسینی و فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و ایام سوگواری ماه صفر، اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها بخشی از طرح بزرگ تحول اقتصادی بود که اجرای قسمتی از آن توسط دولت دستاوردهای زیادی برای مردم داشته است.

وی با بیان قسمتی از این مزایا و دستاوردها گفت: بر اساس آمارهای رسمی کشور، مصرف روزانه بنزین در کشور در سال 89 حدود 62.5 میلیون لیتر بود که این میزان در سال 90 به 52.7 میلیون لیتر کاهش یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس این آمارها، مجموع صرفه‌جویی حاصل از کاهش مصرف انرژی شامل گاز طبیعی، بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی ناشی از هدفمندی یارانه ها، 17.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

* اجرای هدفمندی یارانه‌ها موجب افزایش صادرات غیرنفتی شد

عنابستانی به افزایش صادرات غیر نفتی در کشوررا از دیگر دستاورد اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد و افزود: میزان صادرات در سال 88، 26.2 میلیارد دلار بوده است که با وجود تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان، صادرات غیرنفتی کشور در سال 89 و 90 به ترتیب به 33 و 43.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی بر لزوم اجرای فازهای بعدی هدفمندی یارانه‌ها در کشور تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ دستاوردهای ناشی از اجرای این قانون، مقابله با اجرای گام های بعدی این قانون، راه مقابله با تحریم ها نیست.

نماینده عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها نسخه نجات‌بخش اقتصاد کشور است که می‌تواند کاهش مصرف ناصحیح و جلوگیری از قاچاق را به همراه داشته باشد.

* فروش اوراق مشارکت راه حل تکمیل چهارخطه بروجن - لردگان است

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: فروش اوراق مشارکت با همکاری مردم و فروش اموال منقول و غیرمنقول ادارات که کاربردی نیستند، راه‌حل پیشرفت طرح‌های عمرانی استان از جمله چهارخطه بروجن - لردگان است.

عنابستانی تبدیل بخش‌های بن و سامان به شهرستان را اتفاقی بسیار مثبت و اثربخش برای تمام مردم این استان بیان کرد و افزود: تبدیل بخش خانمیرزا - از بخش‌های شهرستان لردگان- به شهرستان و ارتقای فرخ‌شهر به بخش و تبدیل 5 روستا به شهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس  در ادامه این جلسه مشکلات شهرستان لردگان از سوی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار این شهرستان تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/68001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول