اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

توقف گام دوم هدفمندی یارانه‌ها محروم کردن مردم از ثروت ملی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مدیریت ثروت ملی توسط مردم باید مبنای اقتصاد کشور قرار گیرد و نباید این ثروت را به دست افراد خاصی بدهیم چون هر کس به دنبال منفعت خود است.

توقف گام دوم هدفمندی یارانه‌ها محروم کردن مردم از ثروت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در نشست مشورتی فرمانداران، بخشداران و دهیاران منتخب استان، با اشاره به اثرات مثبت هدفمندی یارانه‌ها بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: اجرای گام اول هدفمندی یارانه‌ها کار باارزشی بود و دستاوردهای بااهمیتی هم داشت؛ به ویژه اینکه نشان داد در موضوع اقتصاد می‌توانیم به مردم تکیه کنیم و خود مردم اقتصاد را مدیریت کنند.

وی افزود: با اجرای این قانون مردم متوجه شدند که صاحب ثروتی هستند که باید به طور عادلانه از آن بهره‌مند شوند.

علیرضابیگی کاهش نرخ رشد مصرف سوخت، بی‌نیازی از واردات حامل‌های انرژی و افزایش ثروت توده‌های محروم جامعه را از دستاوردهای اجرای گام اول هدفمندی یارانه‌ها ذکر کرد و گفت: افزایش مبلغ یارانه نقدی در گام دوم می‌‌توانست اثرات مثبت این قانون را بیشتر نشان دهد و دولت هم نشان داد که اراده این کار را دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هدفمندی یارانه‌ها گرفتار برخورد سیاسی شد، افزود: نمایندگان مجلس با این استدلال که پرداخت یارانه نقدی باعث افزایش نقدینگی و تورم می‌شود یک فوریت طرح توقف گام دوم این قانون را تصویب کردند.

علیرضابیگی توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به این بهانه را نادرست خواند و گفت: نباید این کار بزرگ به بهانه‌های مختلف تحت تاثیر قرار گیرد بلکه باید نرم‌افزارهای لازم برای مدیریت نقدینگی و هزینه سود و منفعت حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را فراهم کرد تا موجب تورم و مشکلات اقتصادی نشود.

وی خاطرنشان کرد: البته موضوع تصویب فوریت این طرح، چیز دیگری است؛ چراکه برداشت برخی نمایندگان این است که دولت از اجرای گام دوم هدفمندی نیت انتخاباتی دارد و اجرای این گام در نتیجه انتخابات آینده تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزایش نیافتن قیمت حامل‌های انرژی و تفاوت نرخ بنزین در داخل و خارج کشور را موجب افزایش قاچاق سوخت با شیوه‌های مختلف دانست و افزود: نتیجه این امر افزایش مصرف است و دولت ناچار به واردات خواهد شد که در نهایت این امر موجب افزایش قیمت سوخت می‌شود.

وی ادامه داد: سود حاصل از این افزایش در صورت اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها حداقل به میزان 50 درصد باید به زندگی مردم تزریق می‌شد اما با توقف این گام عملاً مردم از این سود محروم می‌شوند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب توقف گام دوم هدفمندی، این 50 درصد را از زندگی مردم مضایقه و مردم را از مدیریت این ثروت محروم کرد.

وی با اشاره به تصویب طرح دیگری مبنی بر ممنوعیت افزایش نقدی یارانه‌ها در مجلس گفت: این اقدامات به منزله این است که دست دولت را بسته و داخل آب انداخته‌ایم و این شرط مروت نیست؛ چراکه دولت باید پاسخگوی موضوعات مختلف باشد.

علیرضابیگی تصریح کرد: خوشبختانه دولت با بهره‌مندی از پشتیبانی مردمی و تلاش و اخلاص کارگزاران بخش‌های مختلف و علیرغم فضاسازی‌هایی که اتفاق می‌افتد توانسته کارنامه باارزشی از خود بر جای بگذارد و در باقیمانده مدت فعالیت خود نیز تلاش شتابان خود را برای توسعه و پیشرفت کشور ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول