اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش:

پیام قیام عاشورا تبعیت از ولایت است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش گفت: پیام عاشورا تبعیت از ولایت و ایستادگی در مقابل ظلم است و زینب (س) با اثبات مظلومیت این قیام، امام حسین (ع) را به تاریخ شناساند.

پیام قیام عاشورا تبعیت از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام رسول علیخانی در آیین سنتی «علم وا چینی» در مسجد گلزار شهدای شهر و کنار بقعه متبرکه آقاسید محمد کلاچای وقوع حادثه عاشورا را به دلیل سست عنصری در دین مردم زمان پیامبر (ص) و امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: مردم باید فلسفه قیام عاشورا را بدانند و  ریشه این حرکت را مورد بررسی قرار دهند تا به اصل فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی پی برده شود.

وی با بیان اینکه با انتقال روایات 10 شب محرم نمی‌توان به معرفی قیام امام حسین (ع) دست یافت، گفت: باید از تفرقه و دورویی پرهیز کرد و چنین افرادی از صدر اسلام تا کنون یکی از مهم‌ترین عوامل سستی پایه‌های دین بوده‌اند که تنها به منافع شخصی خود فکر می‌کنند.

این مسئول سطحی‌نگری بر فلسفه و قیام عاشورا را نامناسب خواند و تصریح کرد: مردم باید بدانند که قیام و ارتباط‌های داخل آن یک ارتباط ولایی بود.

وی اضافه کرد: باید به دین به گونه‌ای پرداخت که بر سر دو راهی‌ها حیران نباشیم و راه ولایت را انتخاب کرده و ثابت‌قدم باشیم.

علیخانی شناخت راه و طریق را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت ایران در حوادث انقلاب تا کنون خوب عمل کرده‌اند و بر حقانیت امام حسین (ع) پی برده‌اند و بر سر دو راهی‌ها پای آنها نمی‌لغزد.

وی از همگان خواست تا از تحلیل‌های روزنامه‌ای بپرهیزند و در کنار ولایت، حضوری زینب‌گونه داشته باشند و بدانند که زینب (س) در کمال مظلومیت ثابت‌قدم ایستاد و پیام خود که اطاعت از ولایت بود را بر همگان اثبات کرد تا فلسفه عاشورا شناسانده شود و امام حسین (ع) هرگز به فراموشی سپرده نشود و تاریخ بداند که حسین (ع)کیست.

انتهای پیام/84002/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول