اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

حرکت زینب (س) پیام عاشورا را زنده نگاه داشت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: حرکت زینب (س) بعد از ظهر عاشورا با هدف زنده نگاه داشتن دین اسلام آغاز شد تا مسلمانان جهان را از اهداف شهادت امام حسین (ع) آگاه کند.

حرکت زینب (س) پیام عاشورا را زنده نگاه داشت

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در حاشیه مراسم اربعین حسینی در قزوین گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا به دو مرحله تقسیم می‌شود، اظهار داشت: امام حسین (ع) از مدینه به کربلا برای زنده نگاه داشتن اهداف نهضتش با ایراد سخنانی معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی را در بین شیعیان ترویج داد تا آنان را از قیامش آگاه کند.

وی اضافه کرد: برخی از افراد با شناخت معارف اسلامی یار امام حسین (ع) شدند و در واقعه کربلا با این امام بزرگوار در زنده نگاه داشتن دین اسلام تلاش کردند تا بتوانند این دین را در جامعه حاکم کنند.

معاون فرهنگی، پ‍ژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: دشمنان اسلام برای از بین بردن دین اسلام امام حسین (ع) و یارانش را به شهادت رساندند تا از این دین چیزی در تاریخ اسلام باقی نماند.

این مسئول با بیان اینکه حضرت زینب (س) برای زنده نگاه داشتن پیام و اهداف امام حسین (ع) قیام خود را بعد از ظهر عاشورا آغاز کرد تا پیام این امام بزرگوار را به گوش جهانیان برساند، گفت: این بانوی بزرگوار با صبر و بردباری مشکلات و مصیبت‌های واقعه کربلا را تحمل کرد تا بتواند نهضت ظهر عاشورا را در تاریخ اسلام ماندگار کند.

وی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف جامعه از جمله زنان باید از صبر و بردباری حضرت زینب (س) در برابر مشکلات الگوگیری کنند تا بتواند با شیوه و سبک زندگی اسلامی مشکلاتشان را برطرف کنند.

معاون فرهنگی، پ‍ژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به افراد صبور در زندگی مژده بهشت را داده است، اذعان داشت: آحاد جامعه باید در راه ترویج و نشر معارف دینی و قرآنی مشکلات، سختی‌ها و نابسامانی‌ها را تحمل کنند تا دین اسلام زنده بماند و همچنین دشمنان اسلام اجازه توهین به این دین را نداشته باشند.

تأثیرگذاری فرهنگ عاشورا در بین مردم دنیا

نظری با بیان اینکه مسلمانان در مذهب‌های مختلف عشق و ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند، یادآور شد: آنان در روز اربعین حسینی برای زیارت این امام بزرگوار مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به کربلا طی می‌کنند تا در این روز در این مکان مقدس باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه امام حسین (ع) آزادگی، غیرت، انسانیت و بندگی خالصانه را به جهان بشریت آموخت، افزود: در چند سال گذشته عاشقان و مشتاقان سیدالشهداء بیش از 15 میلیون زائر از نقاط مختلف دنیا برای زیارت ایشان به کربلا می‌روند که این بیانگر تأثیرگذاری فرهنگ عاشورا در بین مسلمانان دنیا است.

نظری به اهمیت و عظمت زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین اشاره کرد و گفت: زیارت این امام بزرگوار در این روز از نشانه‌های افراد مومن است که باید آحاد جامعه برای زیارت ایشان تلاش کنند تا از اجر والای آن برخوردار شوند.

معاون فرهنگی، پ‍ژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: اربعین حسینی در نزد خداوند متعال و اهل بیت (ع) از منزلت و جایگاه والایی برخوردار است که باید آحاد جامعه از این روز بهره‌های مفیدی را برای کسب معارف دینی کنند.

انتهای پیام/77009/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول