اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

دستگیری 27 مجرم اینترنتی/ رصد 15 هزار سایت و شبکه‌ اجتماعی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به رصد و کنترل 15 هزار سایت و شبکه اجتماعی در فضای مجازی گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 27 مجرم اینترنتی با تلاش پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند.

دستگیری 27 مجرم اینترنتی/ رصد 15 هزار سایت و شبکه‌ اجتماعی

علیرضا صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: همان طوری که وجود امنیت یکی از ضروریات دنیای واقعی است، باید در دنیای مجازی نیز این امنیت به وجود آید که اولویت کاری پلیس سایبری زنجان تامین امنیت فضای مجازی است.

وی ادامه داد: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و همه اهداف و اقدامات پلیس سایبری زنجان، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه اکثر پرونده‌های متشکله در پلیس سایبری برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد است، گفت: مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس فتا در زنجان، ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و... در فضای مجازی است.

 

وی گفت: حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، مراقبت و پایش از حوزه فناوری برای ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع در فضای تبادل اطلاعات از دیگر ماموریت‌های این پلیس است.

صالحی اظهار داشت: در بررسی علل و عوامل ارتکاب جرایم توسط مجرمان در فضای سایبر به عواملی از جمله مخفی ماندن صحنه جرم، پنهان ماندن هویت، قبیح نبودن جرم در فضای سایبر، بی‌انگیزگی بزه‌دیدگان در پیگیری جرم و افزایش کاربران می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا با اقتدار کامل حافظ امنیت فضای مجازی بوده و با کسانی که بخواهند به هر نوعی در این فضا موجبات سلب آسایش دیگران را فراهم کنند مقابله و در کمترین زمان ممکن آنها را شناسایی و تحویل دستگاه عدالت می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به رصد و کنترل 15 هزار سایت اینترنتی گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 27 مجرم اینترنتی شناسایی و دستگیر و دو باند بزرگ کلاهبرداری در فضای مجازی نیز منهدم شده است.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول