اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه ماکو:

فضای سایبری صداقت در ازدواج‌ها را خدشه‌دار می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه ماکو، گفت: لازمه توجه به معیارهای اصلی در انتخاب همسر داشتن صداقت و صراحت در بیان و عمل است که فضاهای سایبری عملا تحلیل بر اساس واقعیت را از فرد می‌گیرد.

فضای سایبری صداقت در ازدواج‌ها را خدشه‌دار می‌کند

حجت‌الاسلام ولی تاج‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: پدیده جهانی شدن ارتباطات بدون شک گریزناپذیر است و نسل امروز نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تصور اینکه جوانان نباید در این مسیر قرار گیرند تصوری کاملا ایده‌آل‌گرا است.

وی افزود: جستجوی راه حل‌های منطقی و آگاهی دادن به جوانان در مورد چگونگی استفاده از ابزارها و امکانات فن‌آوری روز راهکار فرهنگ‌سازی سالم در بین نسل جوان است.

تاج‌الدینی با تشریح پیامدهای منفی آشنایی‌های اینترنتی و خیابانی در تضعیف بنیان خانواده و هدف اصلی تشکیل آن، گفت: اگر چه نمی‌توان رشد روزافزون وسایل ارتباط جمعی و فن‌آوری نوین را انکار کرد، اما باید توجه داشت که لازمه توجه به معیارهای اصلی در انتخاب همسر داشتن صداقت و صراحت در بیان و عمل است که فضاهای سایبری عملا تحلیل بر اساس واقعیت را از فرد می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: پدر و مادر باید فرزندان خود را به تدریج با مفاهیم ارزشی خانواده و همسر آشنا کنند تا فرزندان در هنگام رسیدن به سن ازدواج در انتخاب خود دچار سردرگمی و تضادهای ارزشی نشوند.

استاد حوزه علمیه ماکو در ارتباط با اینکه چگونه یک ازدواج سالم زمینه تعالی فرد را مهیا می‌کند، تصریح کرد: از جمله اصولی که رعایت آن در خانواده آرامش را برای مرد و زن و فرزندان فراهم می‌سازد، جلب اعتماد حقیقی طرفین است.

وی دومین عامل مهم تحکیم بنیان خانواده را رعایت حقوق یکدیگر در محیطی نرم و آرام عنوان کرد و اذعان داشت: حفظ شأن و منزلت افراد به ویژه در مراودات اجتماعی و تحمیل نکردن سلایق و علایق شخصی به طرف مقابل و حفظ هویت اجتماعی و فردی همسر از جمله عواملی است که رعایتش در نهایت سبب ترقی و تعالی افراد در بستری آرام و معنوی است. 

انتهای پیام/61013/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول