اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر زاهدان:

تجمع آب‌های سطحی از مشکلات مهم شهر زاهدان است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر زاهدان گفت: یکی از مشکلات مهم در شهر زاهدان، تجمع آب‌های سطحی است که باید با جدیت تمام به رفع آن اهتمام ورزید.

تجمع آب‌های سطحی از مشکلات مهم شهر زاهدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالواحد شهنوازی به همراه تعدادی از اعضای شورا و  مدیران شهرداری در بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری زاهدان اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود، بحث تجمع آب‌های سطحی است که باید با جدیت تمام به این امر مهم توجه کرد.

وی ضمن بازدید از پروژه احداث کانال منتهی به مسیل واقع در تقاطع خیابان امام خمینی و مولوی، بازسازی مسیل واقع در تقاطع خیابان امام خمینی و رزمجو مقدم و همچنین پروژه احداث فضای سبز و هدایت آب‌های سطحی واقع در بلوار کشاورز افزود: انجام این‌گونه پروژه‌ها در برطرف کردن مشکلات بسیار مؤثر است و شهروندان را خشنود می‌کند.

رئیس شورای شهر زاهدان با تأکید بر انجام این‌گونه پروژه‌ها با سرعت بیشتر در نقاط مختلف شهر، از عدم همکاری لازم توسط اداره برق شهرستان به علت باقی ماندن تجهیزات برق‌رسانی در مسیر پروژه‌های شهرداری انتقاد کرد و گفت: باید مدیریت شهری به گونه‌ای باشد که تمامی دستگاه‌های اجرایی در تعامل تنگاتنگی با هم قرار داشته باشند تا مسائل و مشکلات موجود در کمترین زمان حل شود. 

شهردار منطقه دو زاهدان که در این بازدید حضور داشت نیز اظهار داشت: 15 هزار متر مربع از پیاده‌روها با اولویت نقاط مرکزی شهر در دست بازسازی می‌باشد که حدود 8 هزار متر مربع آن به اتمام رسیده است.

داود صفایی از اصلاح هندسی برخی از تقاطع‌های پرخطر و کف‌سازی مسیل خیابان پاسداران خبر داد و گفت: پروژه ساماندهی و کف‌سازی مسیل پاسداران که در مرکز شهر و در یکی از پرترددترین مکان‌ها قرار دارد و دارای بار ترافیکی سنگینی است حدود یک میلیارد تومان هزینه را به خود اختصاص داده که این هزینه از محل درآمدهای شهرداری تأمین شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در بازدید از خیابان دانشجو حد فاصل اداره کل زندان‌ها تا بلوار معلم زاهدان ضمن ابراز خرسندی از اجرای به موقع این پروژه گفت: با اتمام این کار مشکل ترافیکی خیابان دانشجو بر طرف می‌شود و شهروندان با آسودگی بیشتری در این موقعیت تردد خواهند کرد.

محمدرضا کوچکزایی با توجه به قرار گرفتن محل اجرای طرح در کنار اداره کل زندان‌ها از همکاری خوب مسئولان  اداره مذکور در اجرای این طرح قدردانی کرد و افزود: باید پیگیری لازم برای ادامه و اتمام این پروژه انجام شود.

عبدالواحد شهنوازی ریاست شورای اسلامی نیز این محل را یکی از پر ترددترین خیابان‌های شهر دانست و گفت: باید در اسرع وقت و همراه با پیشرفت این طرح نسبت به جمع‌آوری نخاله‌های باقی مانده و همچنین طراحی و اجرای فضای سبز مناسب در محل اقدام شود.

در ادامه از بر طرف شدن اختلالات ترافیکی واقع در میدان خیام و همچنین بازگشایی معابر و آسفالت کوچه‌های منشعب از میدان فلسطین زاهدان بازدید به عمل آمد.

در ادامه این بازدید چند ساعته، اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان از مسیل طولانی و بزرگ واقع در حاشیه دیوار فرودگاه که از بلوار شهید مطهری آغاز شده و تا تقاطع بلوار کشاورز ادامه داشته و در نهایت به رودخانه لار منتهی می‌شود نیز دیدن کردند.

شهردار منطقه یک که بازدید کنندگان را همراهی می‌کرد در این باره گفت: این پروژه عظیم از طریق بخش خصوصی در دست اجرا می‌باشد و هزینه‌ای حدود 3 میلیار تومان را در بر داشته که اعتبار آن از طریق استانداری تأمین شده است.

عبدالغفور براهویی در زمینه رفع مشکلات ترافیکی شهر نیز بیان داشت: شهرداری منطقه یک برای نصب یک پل فلزی با عرض 40 متر در یکی از مسیرهای پرخطر اقدام کرده و برای سایر نقاط مورد نیاز نیز این موضوع در دست مطالعه و بررسی می‌باشد.

وی در ادامه بازدید در ارتباط با طرح تعریض خیابان‌های شهر توضیحاتی داد و اضافه کرد: در زمینه تعریض خیابان‌های شهر اقدامات خوبی صورت گرفته که به صورت نمونه می‌توان به تعریض انتهای خیابان مولوی حسین‌بر اشاره کرد.

مدیر منطقه یک زاهدان ادامه داد: تاکنون تعداد 35 مورد از املاک واقع در مسیر مذکور توسط شهرداری خریداری شده که نسبت به تخریب 16 ملک اقدام و مابقی آن‌ها در دست اجرا می‌باشند.

براهویی تأمین اعتبار مربوط به این طرح را از درآمدهای شهرداری ذکر کرد.

در پایان این بازدید از پروژه احداث ساختمان چند منظوره واقع در شهرداری منطقه دو بازدید شد.

این ساختمان از دو قسمت، اداری با زیربنای 450 متر مربع و سالن برگزاری مراسم‌ها با زیربنای 760 متر مربع تشکیل شده و با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون تومان مراحل پایانی احداث را سپری می‌کند و گمان می‌رود این سالن با برگزاری مراسم سوگواری شب‌های آخر ماه صفر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/75003/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول