اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع جوان کرمانی:

هواپیمای تمام هوشمند ایرانی قابل هک نیست

خبرگزاری فارس: مخترع جوان کرمانی و مخترع هواپیمای تمام هوشمند گفت: هواپیمای تمام هوشمند ساخت مخترعان ایرانی قابل هک و توقف نیست.

هواپیمای تمام هوشمند ایرانی قابل هک نیست

بیژن کی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: من با همکاری مهرداد آزادی و محمدعلی مرادی موفق به ساخت هواپیمای تمام هوشمند شدیم.

وی ادامه داد: ایده ساخت این هواپیمای تمام هوشمند را از هواپیماهای راداری و کنترلی دیگر کشورها گرفتیم و احساس نیازی که ایران به این نوع هواپیماها برای فعالیت‌های مختلف دارد ما را ترغیب به ساخت این وسیله بود.

کی‌نیا افزود: این هواپیمای کاملا هوشمند بر اساس جی‌پی‌اس و قطب‌نما کار می‌کند و زمانی که پرواز می‌کند به نقطه آغازین بر می‌گردد بدون اینکه هیچ کنترلی بر روی آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این هواپیما کاملا هوشمند است و در زمان پرواز امکان کنترل آن وجود ندارد و حتی ارتباط این هواپیما با مرکز هم قطع می‌شود، هیچ کس نمی‌تواند آن را هک و متوقف کند.

کی‌نیا خاطرنشان کرد: این هواپیمای تمام هوشمند دارای قابلیت فیلمبرداری، عکسبرداری و موقعیت‌یابی را دارد و در ابعاد بزرگ‌تر قادر به فعالیت‌های نظامی است.

وی با اشاره به اینکه این هواپیمای تمام هوشمند قابلیت بلند شدن و نشستن به صورت هوشمند را دارد، بیان کرد: این هواپیما در پروازهای طولانی قادر به فرود اضطراری و تامین سوخت از طریق انرژی خورشیدی است و در مدت زمان نامحدود می‌تواند حرکت کند و دارای باطری است.

کی‌نیا افزود: این هواپیما همچنین باند فرودگاه و مکان مناسب برای فرود را شناسایی می‌کند در حالی که هواپیماهای موجود در بازار قادر به فرود و برخاستن به صورت تمام هوشمند نیستند.

وی در مورد نحوه عملکرد هواپیمای تمام هوشمند بیان کرد: برنامه پرواز به این هواپیما داده می‌شود و سپس به صورت تمام اتوماتیک برنامه را انجام می‌دهد.

کی‌نیا تصریح کرد: تمام هزینه‌های ساخت این هواپیما به صورت شخصی و توسط مصطفی شجاعی استاد راهنمای طرح تامین شده است.

وی عنوان کرد: این هواپیمای تمام هوشمند به دفتر نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده استان کرمان ارائه شده و در جشنواره وزارت دفاع در تهران به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال قرار گرفت.

کی‌نیا با بیان اینکه مواد اولیه برای ساخت این هواپیما در ایران به راحتی قابل تهیه است، گفت: مخترعان برای انجام اختراعات باید هزینه اولیه را داشته باشند و در مراحل بعدی ممکن است که طرح از سوی بعضی از مجموعه‌ها حمایت شود.

انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول