اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب 35 دستگاه پارکومتر

پارک خودرو در همدان هوشمند شد

خبرگزاری فارس: امروز با بهره‌برداری و نصب 35 دستگاه پارکومتر در سطح شهر همدان، پارک خودرو در همدان هوشمند شد.

پارک خودرو در همدان هوشمند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مسعود عسگریان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست پارکومتر هوشمند در شهر همدان اظهار کرد: در سال 90 با پیگیری‌های صورت گرفته مباحث ترافیکی یکی از دغدغه‌های مهم شهر بود که امسال در حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری اقدامات مناسبی صورت گرفت.

وی پارکینگ‌های طبقاتی را از دیگر دغدغه‌های شهروندان و مسافران همدان دانست و گفت: تا پایان سال جاری 700 واحد پارکینگ طبقاتی در دو نقطه از شهر همدان افتتاح می‌شود.

شهردار همدان هوشمندسازی پارکینگ‌ حاشیه خیابان را از اقدامات اساسی شهرداری همدان برشمرد و افزود: اجرای طرح در اواسط سال 90 در شهرداری همدان مطرح شد و در سال با خرید تجهیزات در معابر نصب شد.

وی توزیع عادلانه پارکینگ برای خودروهای سطح شهر را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: تشکیل بانک‌ اطلاعاتی از تعداد خودروهای پارک شده، مطالعه دقیق پارک‌های خودرو و ایجاد نظم در پارک‌های حاشیه‌ای را از دیگر اهداف این طرح دانست که گامی برای الکترونیکی کردن شهر به شمار می‌رود.

عسگریان با اشاره به فاز نخست نصب پارکومتر در معابر شهر همدان بیان کرد: در فاز نخست 35 دستگاه پارکومتر با 75 دستگاه کارت‌خوان هوشمند نصب شده که 150 میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.

وی هماهنگی و اجرای آن را بر عهده شهرداری و راهنمایی رانندگی دانست و اظهار کرد: جانمایی پارکومتر و اجرای فنداسیون، از آرامگاه بوعلی سینا تا میدان جهاد است که هر دستگاه پارکومتر قادر به کنترل هشت خودرو است. 

وی در پایان سخنانش حذف پول نقدی برای پارک‌بانان و سلامت کار را از مزایای پارکومتر عنوان کرد و افزود: شرکت «ایمن پارک» پیمانکار طرح پارکومتر است که اجرا و نگهداری را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/89003/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول