اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی

دومین یادواره شهدای سادات خراسان‌جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله ‌الحسین(ع) دومین یادواره شهدای سادات شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با حضور اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی و مسئولان استان برگزار شد.

دومین یادواره شهدای سادات خراسان‌جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین یادواره شهدای سادات استان و مراسم عزاداری اربعین حسینی اظهار کرد: آنچه امروز در کربلا اتفاق می‌افتد یکی از بزرگترین تجمعات بشری است چرا که 16 میلیون زائر و عاشق آقا امام حسین(ع) امروز در حرم این امام همام به عزاداری روز اربعین مشغول هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی با بیان اینکه اکثر این افراد با پای پیاده به پابوس امام حسین(ع) رفته‌اند، افزود: تا زمانی که ولایت باشد جلسات عزاداری ائمه رونق دارد.

وی با بیان اینکه اگر ولایت نباشد عزاداری ائمه نیز نخواهد بود، تصریح کرد: زمانی که ولایت در ایران نبود شاهد این بودیم که روضه خواندن برای اباعبدالله نیز ممنوع بود.

*پررنگ شدن عشق مردم به امام حسین(ع) به دلیل وجود ولایت است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اینکه عشق به امام حسین(ع) پس از گذشت یک‌هزار و 400 سال هر سال زنده‌تر و پررنگ‌تر می‌شود، به دلیل وجود ولایت فقیه است.

عبادی با بیان اینکه هر فردی که به دنبال عزت است باید به خدا متصل شود، گفت: بسیاری از افراد در دنیا به دنبال عزت هستند اما باید بدانند راه را اشتباه رفته و نه تنها به عزت نمی‌رسند بلکه به سراب راه پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها به دنبال کمال نیز هستند، تصریح کرد: هر کمالی نیز انسان را به آرامش نمی‌رساند و تنها کمال نامحدود به انسان آرامش می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت زندگی غربی با زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی غربی به دنبال مقام و مال و شهوات است و تنها دنیا به عنوان هدف برای این زندگی مطرح است در حالی که در زندگی اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.

عبادی با بیان اینکه تمام عزت در خانه خداوند است، گفت: جوانان باید دقت کنند که در سبک زندگی غربی جز هواپرستی و سراب چیزی وجود ندارد و تمام آن فانی و از بین‌رفتنی است.

وی یادآور شد: سبک زندگی در کربلا با عنوان‌های دنیا محور یعنی اهل کفر بودن و آخرت محور یعنی امام حسین(ع) و یارانش به هم رسیدند که دعوای امروز ایران اسلامی با دشمنان نیز بر سر همین مسئله است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که ایران اسلامی در خط امام حسین(ع) حرکت کند تمامی تهدیدات و تحریم‌های دشمنان نه تنها ملت بزرگ ایران را ذلیل نخواهد کرد بلکه این ملت بزرگ هر روز بیش از پیش عزیزتر خواهد شد.

لازم به ذکر است نخستین یادواره شهدای سادات در کشور برای اولین‌بار در سال 87 در خراسان‌جنوبی برگزار و دومین یادواره سادات استان امروز برگزار شد.

امروز مراسم اربعین حسینی در جای جای استان برگزار شد و تجمع هیئت‌های مذهبی در آستانه شهدای باقریه در کنار برگزاری یادواره شهدای سادات از مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام/69002/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول