اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

بالندگی قیام سیدالشهدا در مبنای معرفتی آن است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: بالندگی نهضت سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ برگرفته از پیام معرفتی و در مسیر شناخت نشر ارزش‌های دینی و اسلامی است.

بالندگی قیام سیدالشهدا در مبنای معرفتی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد صبح امروز در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی در اردبیل اظهار داشت: امام حسین (ع) به عنوان طلیعه‌دار بیداری جامعه اسلامی در قیام خونین اما جاودانه خود سعی کرد تابلویی ارزشمند از مبانی معرفتی و دینی در تشخیص حق و باطل را به روی ما بگشاید تا با نگاه به این تابلو بتوانیم خط سیر هدایت و ارزش‌مداری را حفظ کنیم.

وی از اربعین حسینی به عنوان چراغ بازگشت به این تابلو برای فهم و درک عمیق‌تر یاد کرد و افزود: در اربعین حسینی در حقیقت رجوع دوباره‌ای به پیامی می‌کنیم که سراسر مفهوم و اعتبار آن حفظ ارزش‌های متعالی انسانی است که گاه قرن‌ها از اخلاق، معنویت و ارزش‌ها فاصله گرفته و نتوانسته است معیارهای صحیح جامعه و انسان‌های فرهیخته آن را درک کند.

رجب‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر در روز اربعین، زیارت اربعین سیدالشهدا را که مشتمل بر آموزه‌های عمیق و مطالب گران‌سنگ است، مطالعه می‌کنیم به این دلیل است که بار دیگر دل‌هایمان را روانه بارگاه امام حسین (ع) کنیم که این حرکت می‌تواند ما را از جهالت و سرگردانی‌ها و برخی دور شدن از خط سیر واقعی منحرف کند.

این مسئول صحنه کربلا را صحنه تمام عیار در دفاع از ولایت و تجسم واقعی و عینی در دلباختگی به این مرام ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: اربعین حسینی رودخانه همیشه جاری و سرسلسله عظیم‌ترین مکتب معرفتی است که برای همیشه می‌تواند انقلاب اسلامی را با تکیه بر این اصول به عنوان الگوی جاودانه معرفی کند.

وی به تلاش دشمنان برای بر هم زدن تجمع عظیم اربعین در نقاط مختلف جهان به ویژه کربلای معلی اشاره کرد و بیان داشت: سال‌ها است که دشمنان سعی دارند با حربه‌های پوسیده و نفاق‌گونه جلوی تجمع میلیونی مردم را در اربعین حسینی بگیرند اما این یوم عزا و ماتم همه ساله با جلا و اعتبار خاص برگزار می‌شود چرا که نور حسین، نوری جاودانه است که خاموشی در آن راه ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ امروز همه عاشقان و عارفان به مکتب سیدالشهدا بر این عقیده هستند که بشریت با بهره‌گیری از کلام گهربار سیدالشهدا که همیشه حریت و آزادگی را ندا می‌داد، می‌توانند از یوغ دشمنان خارج شده و در اوج آزادگی بتوانند اهدافشان را محقق کنند.

برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی در نیر و گیوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین به مناسبت اربعین حسینی مردم ولایتمدار استان اردبیل در جای جای این استان با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و همچنین به راه انداختن دستجات عزاداری در عشق به اهل بیت و تعظیم شعائر اسلامی، مجالس عزا و ماتم به راه انداختند و بار دیگر در رستاخیزی عظیم به دنیا اعلام کردند که خون حسین و طهارت و پاکی خاندان عصمت و طهارت جاودانه مانده و هرگز از یاد و خاطره‌ها نمی‌رود.

همچنین به مناسبت روز اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) نمایشگاه عکس عاشورایی در شهرهای نیر و گیوی برگزار شد و بسیاری از علاقمندان با حضور در مساجد و همچنین محافل معنوی سعی کردند عشق و ارادتشان را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

در کنار آن در مناطق شهری و روستایی بساط شبیه‌خوانی داغ داغ بود به طوریکه بسیاری از اهالی استان براساس رسم دیرین با شرکت در این شبیه‌خوانی‌ها سعی کردند حماسه ماندگار ام‌المصائب حضرت زینب (س) را زنده نگه دارند.

اهالی استان اردبیل همچنین به مناسبت اربعین حسینی با دادن نذری و احسانات مختلف در این روز ارزشمند یاریگر محرومان و نیازمندان بوده و سعی کردند در این مسیر نیز اراده محکم خود را به اثبات برسانند.

انتهای پیام/62006/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول