اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اربعین حسینی

نجف‌الثانی رنگ عزای اباعبدالله گرفت

خبرگزاری فارس: در آستانه اربعین سالار شهیدان شهرهای آبادان و خرمشهر مشهور به نجف‌الثانی بار دیگر رنگ عزای سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) را گرفت.

نجف‌الثانی رنگ عزای اباعبدالله گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، بیستم صفر یادآور حادثه‌ای است که برای همیشه در تاریخ جهان به یادگار باقی می‌ماند.

در این روز بود که اهل‌بیت امام‌حسین (ع) پس از 40 روز به زیارت قبر مطهر سید و سالار شهیدان امام‌حسین (ع) مشرف شدند و از آن روز به بعد کربلا به میعادگاه بزرگ شیعیان در اربعین تبدیل شد.

این حرکت اهل‌بیت امام مظلوم در واقع دعوتی برای تمامی شیعیان بود که همه ساله با فرارسیدن اربعین شهدای دشت نینوا در کربلا حضور یابند و امروز این حرکت به تجمع میلیونی دوستداران اهل‌بیت (ع) در زیارت اربعین تبدیل شده است.

اما هستند کسانی که به هر دلیل سعادت زیارت اباعبدالله و حضرت ابالفضل‌العباس (ع) در اربعین نصیب‌شان نشده است و سعی می‌کنند تا با برپایی آیین‌های مختلف عزاداری و طبخ نذورات خود را با نوای میلیون‌ها مسلمان شیعه در کربلای معلا همراه سازند.

در آستانه اربعین سالار شهیدان و یاران باوفایش شهرهای آبادان و خرمشهر که به ولایتمداری و دوستداری اهل‌بیت (ع) شهره هستند و آیین‌های عزاداری آن‌ها در دهه نخست محرم مشتاقان زیادی را از نقاط مختلف کشور به این شهرها می‌کشاند این روزها حال و هوایی حسینی به خود گرفته و رنگ عزای حسینی پوشیده است.

بسیاری از هیئت‌های مذهبی از هم‌اکنون دیگ‌ها را بر آتش قرار داده و در حال طبخ نذورات خود برای توزیع در بین مردم هستند.

علاوه بر این، مجالس عزاداری و خطابه نیز در نقاط مختلف شهرها برپا و هیئت‌ها با نصب بنرها و اطلاعیه‌های مختلف مردم را به حضور در آیین اربعین حسینی دعوت کرده‌اند.

در بسیاری از نقاط نیز بیرق‌های بزرگی با نوشته‌‌های یاحسین، یا اباالفضل، یالثارات‌الحسین و لبیک یا حسین برافراشته شده است.

هم‌اکنون فضایی کاملاً عاشورایی و حسینی فضای شهرهای آبادان و خرمشهر را فرا گرفته و دوستداران اهل‌بیت (ع) در این دو شهرستان خود را برای برپایی هرچه باشکوه‌تر آیین اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش آماده می‌کنند.

انتهای‌پیام/72008/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول