اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان البرز:

نیمی از خانه‌های روستائیان البرز فرسوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان البرز گفت: نیمی از خانه‌های روستاییان این استان فرسوده بوده و در برابر حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مقاوم نیستند.

نیمی از خانه‌های روستائیان البرز فرسوده است

ابوالقاسم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کشورمان از نظر وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه جزو کشورهایی است که خطرات و حوادث بسیاری را در طول سال متحمل می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل یکی از کارهای اساسی که طی سال‌های اخیر و در دولت‌های نهم و دهم در دستور کار قرار داشته و دارد، ایمن‌سازی ساختمان‌ها و نوسازی بافت‌های فرسوده است.

مدیرکل بحران استان البرز ادامه داد: به همین دلیل دستگاه‌های متولی از جمله وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل در استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم را انجام داده و کارهایی را با مشارکت مردم و تامین اعتبار از سوی بانک‌های عامل انجام داده‌اند.

* 30 هزار خانه روستایی در البرز نیازمند بازسازی است

باقری ادامه داد: در همین راستا در استان البرز اقداماتی انجام شده است، اما با توجه به شرایط روستاهای این استان اولویت اصلی بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها و خانه‌های روستایی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در گام نخست اقدام به شناسایی خانه‌های روستایی شد که بر اساس گزارش‌ها و آمارهای موجود حدود 60 هزار خانه روستایی در البرز داریم.

مدیرکل بحران استان البرز تصریح کرد: از این تعداد حدود 30 هزار خانه روستایی نیاز به بازسازی کلی و جزئی دارد و در مجموع باید حدود نیمی از خانه‌های روستاهای البرز نوسازی و ایمن‌سازی شود.

باقری در پایان تاکید کرد: تحقق این مهم همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و از سوی دیگر خود مردم نیز باید مشارکت داشته باشند و در این صورت است که می‌توانیم در یک ظرف زمانی مشخص کل خانه‌های روستایی استان را از نظر ایمنی، مقاوم‌سازی کنیم.

انتهای پیام/2302/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول