اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

آبیاری سنتی به صلاح کشاورزان و کشور نیست

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید آبیاری سنتی را کنار بگذاریم، زیرا به صلاح کشاورزان و کشور نیست.

آبیاری سنتی به صلاح کشاورزان و کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، سید رحیم سجادی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزی این شهرستان در ارتباط با تسهیلات ارزان قیمت به استان کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته دولت در استان کرمان 750 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبیاری تحت فشار اختصاص داده است.

وی افزود: این استان از استان‌های پیشرو در کشور است و بیش از 85 درصد پسته کشور در این استان تولید می‌شود و با توجه به اینکه شش سال کار تحقیقاتی در وزارتخانه در بحث پسته انجام داده‌ایم تنها محصول با آبیاری زیر سطحی قابل انجام پسته است که ریشه به دنبال آب نیست، بلکه رطوبت نیاز دارد و این طرح در استان کرمان عملیاتی شده است.

سجادی با اشاره به افزایش رغبت کشاورزان زرندی برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری بر اختصاص اعتبار مورد نیاز در نخستین فرصت قول مساعد داد.

وی با اشاره به تبخیر بالا و بارندگی کم اذعان داشت: باید آبیاری سنتی را کنار بگذاریم که به صلاح کشاورزان و کشور نیست.

سیدعلی امیری مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز تنها منبع پرداخت خسارت محصولات کشاورزی در قالب غرامت را صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرد و گفت: کشاورزانی که باغ‌های خود را بیمه نکرده‌اند فقط تا پایان دی ماه فرضت دارند با مراجعه به صندوق نسبت به بیمه کردن باغات خود اقدام کنند.

عدم حمایت مناسب صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بخشودگی سود وام‌های کشاورزی خسارت دیده بر اثر خشکسالی، افزایش قیمت کود و سم، عدم خرید تضمینی محصول پسته و کمبود اعتبارات برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری با توجه به افزایش قیمت ملزومات و شیرآلات مورد نیاز از مهم‌ترین مشکلات کشاورزی شهرستان زرند اعلام شد.

انتهای پیام/80022/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول