اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

16 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی با آبیاری مدرن سیراب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تشکیل پرونده برای 16 هزار هکتار از اراضی استان به منظور تبدیل به آبیاری مدرن خبر داد.

16 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی با آبیاری مدرن سیراب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی از سد خاکی «دریان» در شهرستان شبستر با بیان اینکه این سد 1.3 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب دارد، اظهار کرد: این سد با اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با همکاری مردم دریان و توسط بسیج سازندگی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این سد پس از بهره‌برداری قادر خواهد بود 350 هکتار از باغات پایاب خود را آبیاری کند، افزود: سطح باغات آبی پایاب این سد 325 هکتار و باغات دیم آن 25 هکتار بوده که کشت غالب آن را بادام (110هکتار)، گردو (11 هکتار) و سیب (30 هکتار) تشکیل داده است.

محمدیان با بیان اینکه از نکات قابل توجه این پروژه اجرای 200 هکتار از باغات پایاب سد قبل از بهره‌برداری کامل از آن است، افزود: آب این سد از قنات‌های منطقه، آب‌های زیرزمینی مازاد و آب‌های زمستانی تامین خواهد شد و برای اجرای این سد تاکنون 20 میلیارد ریال و اجرای پایاب آن 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان شبستر 8 درصد از میوه استان را تولید می‌کند، افزود: در این شهرستان همچنین 14 درصد گوشت مرغ و 9 درصد تخم مرغ آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در سال گذشته آبیاری تحت فشار را در آذربایجان شرقی آغاز کرده‌ایم، افزود: برای 16هزار هکتار از اراضی تشکیل پرونده شده است که به محض تامین اعتبار عملیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/60002‌/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول