اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91-90 صورت گرفت

تجهیز 6 هزار هکتار از اراضی سیستان ‌و بلوچستان به آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: در سال 91-90 حدود 6 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای مجهز شد.

تجهیز 6 هزار هکتار از اراضی سیستان ‌و بلوچستان به آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، مدیرکل دفتر سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی در بازدیدی که از شهرستان خاش داشت از کارکنان آب و خاک استان که فعالیت خوبی در اجرای آبیاری تحت فشار در سال 91-90 داشته‌اند، تقدیر کرد.

عبدالحسین بهنام‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 90-89 اعتبارات خوبی برای اجرای آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده بود، معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی دو نفر از کارشناسان با تجربه و خبره وزارتخانه را برای بازدید از طرح‌های آب و خاک استان در نظر گرفته که در این سفر گزارش کاملی از روند پیشرفت طرح‌ها تهیه و به معاونت آب و خاک ارائه خواهند کرد.

وی بیان کرد: با توجه ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت در سال 90-89 شورای عالی آب یا همان ماده 10 خشکسالی توجه ویژه‌ای به توسعه آبیاری نوین داشته به طوری که مبلغ 830 میلیارد تومان اعتبار در زمینه توسعه آبیاری تحت فشار داشتیم که سهم خیلی خوبی برای این استان اختصاص و ارسال شده است که هم‌اکنون بیش از 6 هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده و در حال اجرا در سیستان و بلوچستان داریم.

مدیرکل دفتر سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر ضمن بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که از محدودیت آب در رنج است به کشاورزان استان توصیه کرد: از آب محدودی که در اختیار دارند به صورت بهینه استفاده کنند که یکی از راه‌های بهینه کردن مصرف آب، استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.

بهنام‌زاده ادامه داد: خوشبختانه در سال 91-90 اعتبارات خیلی خوبی برای این منظور در نظر گرفته شده که برای مثال صد در صد هزینه‌های آب با لوله و 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار توسط دولت پرداخت خواهد شد.

در شهرستان خاش تاکنون بیش از هزار و 100 هکتار آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌‌ای اجرا شده و هزار و 540 هکتار در حال اجرا می‌باشد که هزار و 200 هکتار آن مربوط به شرکت کشت و صنعت گوهرکوه است.

400 هکتار به صورت قطره‌ای برای درختان پسته، انگور و زیتون و 700 هکتار بارانی با الگوی کشت یونجه، ذرت، گندم و جو در حال اجرا است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول