اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار استان اردبیل:

27 پروژه آبرسانی در روستاهای گرمی در حال اجرا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: 27 پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر 87 میلیارد ریال در قالب مجتمع یا تک روستایی در گرمی در حال اجرا است.

27 پروژه آبرسانی در روستاهای گرمی در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبرسانی گرمی که با همراهی مسئولان شهرستانی انجام شد، اظهار داشت: از یک هزار و 725 روستای استان اردبیل 700 روستا زیرپوشش خدمات آبفای روستایی هستند که به نظر می‌رسد این خدمات به شکل مطلوب و مناسب و با جدید‌ترین امکانات و تجهیزات صورت می‌گیرد.

وی گفت: آبرسانی به این روستاها و جمعیت برخوردار با بهره‌گیری از شش واحد تصفیه‌خانه که اغلب آنها به شکل نوین احداث شده و همچنین حفر و بهره‌برداری 231 چاه، 392 دهنه چشمه، 22 رشته قنات و سه کیلومتر لوله‌گذاری داخل روستاها انجام شده و یک هزار و 700 کیلومتر خط انتقال نیز عملیاتی شده است.

وی حجم مخازن ذخیره‌سازی آب در مناطق روستایی را 85 هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: 97 ایستگاه پمپاژ در این زمینه فعال شده و برای خدمات‌رسانی به روستاییان آب سالم را به دست آنها می‌رساند.

عباسی به تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی روستایی به ویژه مجتمع‌ها اشاره کرد و گفت: 120 روستا در سال گذشته به صورت تک روستایی و 700 روستا نیز به صورت مجتمع آبرسانی در قالب 23 مجتمع تکمیل و بهره‌برداری شده که این میزان به سرعت در حال افزایش است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل در ادامه از تکمیل و راه‌اندازی برخی مجتمع‌های آبرسانی در دهه فجر خبر داد و گفت: این مجتمع‌ها با هدف آبرسانی به بیش از 300 روستا تکمیل شده و در اختیار ساکنین مناطق روستایی قرار می‌گیرد.

این مسئول از اختصاص 240 میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای گرمی خبر داد و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات جبران خشکسالی استان اردبیل تامین شده و با اختصاص آن پروژه‌های آبرسانی روستایی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: 27 پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر 87 میلیارد ریال در قالب مجتمع یا تک روستایی در گرمی در حال اجرا است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل ادامه داد: در روستاهای گرمی پیشرفت فیزیکی 20 پروژه آبرسانی 50 درصد است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تعداد روستاهای بهره‌مند گرمی از آب شرب سالم به حدود 150 آبادی می‌رسد.

عباسی به عدم تناسب اعتبارات مالی با برنامه‌‌‌ریزی‌ها و نیازمندی‌های آبفای روستایی اشاره کرد و گفت: برای بهره‌مندی بهتر از اعتبارات ضرورت دارد تلاش و کوشش مستمر صورت گیرد تا کمبود‌ها جبران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل در پایان سخنان خود از نصب و راه‌اندازی یک دستگاه تصفیه و بسته‌بندی آب با هدف تامین آب سالم در شرایط بحرانی در گرمی خبر داد.

انتهای پیام/62007/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول