اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار شهرستان آبیک:

24 روستا زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند

خبرگزاری فارس: بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک گفت: از 36 روستای بخش مرکزی، 24 روستا زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند.

24 روستا زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند

مرتضی طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: مجمتع آبرسانی یانس‌آباد که پنج روستای اصغر آباد، کهوان، کوندج، یانس‌آباد و فالیزان را زیر پوشش قرار خواهد داد، تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: گرچه 12 روستای بخش مرکزی که زیر پوشش آبفای روستایی نیستند، تحت نظارت این اداره قرار دارند البته مردم این 12 روستا آب مورد نیاز خود را از چاه، چشمه و قنات تامین می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک نگاه ویژه‌ای به آبفای روستایی شد چنانکه پیشنهاد اولیه برای آبفای روستایی سه میلیارد و 800 میلیون ریال بود که با رایزنی فرماندار وقت، این رقم به 9 میلیارد ریال رسید.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب مایه حیات است و سلامت و بهداشتی بودن آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مطلوب است که مردم در زیر پوشش در آمدن اداره آبفای روستایی، تعامل و همکاری لازم را با مسئولان این اداره داشته باشند؛ البته شوراها و دهیاران نیز باید برای تحقق این امر گام‌های مؤثری بردارند.

طاهرخانی اضافه کرد: درصدد هستیم روستاهایی را که از نظر جمعیت بیشترین آمار را دارند زیر پوشش آبفای روستایی درآوریم.

وی بیان کرد: در جلسات و گردهمایی‌های مختلف با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی در تشویق و ترغیب مردم بر استفاده از آب شرب سالم زیر نظر آبفای روستایی تأکید شده است.

این مسئول اذعان کرد: اجرایی شدن قانون مدیریت پسماند به تمام دهیاران ابلاغ و تأکید شده که جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

انتهای پیام/77006/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول