اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بازارهای اروپا و آسیای میانه

آذربایجان‌ شرقی 13 میلیون دلار قند مایع خرما صادر کرد

خبرگزاری فارس: مدیر بازرگانی شرکت شهدباب پارس تبریز از صدور 13 میلیون دلاری قند مایع خرما از آذربایجان‌شرقی به بازارهای اروپا و آسیای میانه خبر داد.

آذربایجان‌ شرقی 13 میلیون دلار قند مایع خرما صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن نبوی صبح امروز در حاشیه بازدید معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی، از شرکت شهد باب پارس بزرگ‌ترین کارخانه تولید قند مایع خرمای دنیا در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه محصولات تولیدی این شرکت به بازارهای روسیه، چین، مالزی، ترکیه و نیز کشورهای اروپایی آلمان و ایتالیا صادر می‌شود، اظهار کرد: با نگاهی نو به صنعت خرما و تولید 7 میلیون تن می‌توان سالانه 30 میلیارد دلار ارز از ناحیه خرما به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه صدور 13 میلیون دلار از محصولات این شرکت برای سال تولید ملی هدف‌گذاری شده است، افزود: در هشت ماه گذشته توانسته‌ایم 70 درصد آن را محقق کنیم.

نبوی با بیان اینکه سالانه 300 میلیارد ریال گردش مالی فرآوری خرما در این شرکت در حال انجام است، افزود: هم‌اکنون مواد اولیه خود را از استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قند مایع خرما در تولیدات طبقات مهم غذایی از قبیل آب میوه‌های طبیعی، بستنی‌ها، فرآورده‌های لبنی، نانوایی و انواع نوشیدنی‌ها کاربرد دارد، گفت: قند خرما بهترین شیرین کننده برای کارخانجات صنایع غذایی به دلیل مزایای بی‌شمار آن از جمله قیمت مناسب در مقایسه با انواع مشابه مانند عسل، مزه شیرینی بهتر و بیشتر است.

نبوی با اشاره به اینکه رنگبری خرما توسط کربن اکتیو با دستگاه تمام اتوماتیک موجب شفاف شدن شهد خرما می‌شود، افزود: قند مایع خرما، ماده‌ای طبیعی حاصل از استخراج عصاره خرما بدون هیچگونه افزودنی بوده و دارای ظاهری کاملاً شفاف و رنگ زرد روشن است و طی فرآیند استخراج و عصاره‌گیری، شفاف‌سازی و تغلیظ تهیه می‌شود. 

شرکت شهدباب پارس تبریز، با هدف اعتلای فرهنگ تولید و مصرف محصولات طبیعی، ارگانیک و سلامتی در سال 1385 تاسیس شده است و کارخانه آن در سال 1387 برای تولید قند مایع، کنسانتره خرما و میوه‌جات برای نخستین بار در دنیا به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی علاوه بر قند مایع خرما و شربت‌های میوه، بلوک مکمل خوراک دام مخصوص گاو‌های شیری، پرواری٬ گوسفند و بز برای افزایش مقدار شیر، چربی شیر و بازده تبدیل خوراک به گوشت و شیر، تنظیم کننده میکروفلور شکمبه، افزایش دهنده میزان ترشح بزاق، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، بلوک مکمل خوراک اسب برای حفظ سلامتی دستگاه گوارش، فعال نگه داشتن سیستم‌های آنزیمی فیبرولیتیک دستگاه گوارش، جبران کاهش وزن در زمان آبستنی و زایمان، حفظ شرایط ایده‌آل بدنی، افزایش رشد سم، تامین کننده اسید آمینه لیزین، تامین کننده ویتامین‌ها و مواد معدنی پر‌مصرف و کره‌های سالم را تولید می‌کند. 

همچنین بلوک مکمل خوراک دام مخصوص گاوهای شیری، پرواری، گوسفند و بز با هدف پیشگیری از نازایی، تب شیر، جفت ماندگی، کزاز علفی، اورام فیزیولوژیکی پستان، بیماری pika (گنده خواری)، کم‌خونی، نرمی استخوان، اختلالات متابولیکی ناشی از کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی، تنظیم کننده سریع PH شکمبه، افزایش تولید و چربی شیر، جلوگیری از اسید، افزیش قابلیت هضم منابع فیبری و پیشگیری از استرس گرمایی را تولید و به بازارهای مصرف داخل و خارج کشور صادر می‌کند.

انتهای پیام/60001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول