اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2 برابر شدن فرآوری محصولات کشاورزی

سجادی: 22 میلیون تن محصولات کشاورزی فرآوری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی از دو برابر شدن میزان فرآوری محصولات کشاورزی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: سالانه فرآوری 22 میلیون تن محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سجادی: 22 میلیون تن محصولات کشاورزی فرآوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدرحیم سجادی صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت صنایع غذایی دانیال آفتاب آذربایجان که به عنوان کارآفرین برتر بخش صنایع کشاورزی سال 91 شناخته شده است، اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه، سالانه فرآوری 22 میلیون تن محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است که این رقم تا این لحظه محقق شده و در سال‌های نخست به هدف مورد نظر رسیدیم.

وی با بیان اینکه برای فرآوری مابقی محصولات کشاورزی نیز باید برنامه‌ریزی‌هایی چون ایجاد سردخانه، کشتارگاه و بسته‌بندی محصولات صورت گیرد، افزود: این در حالی است که 25 درصد از محصولات کشاورزی، هم‌اکنون به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های مربوط به فرآوری محصولات کشاورزی محدودیت اعتباری وجود ندارد، افزود: استان‌ها با جذب کامل اعتبارات تخصیص یافته خود می‌توانند اعتبارات اضافه‌تری نیز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به صنایع تبدیلی در کشور توجه ویژه و خاصی می‌شود و با عنوان توسعه دهنده بخش کشاورزی به آن نگاه می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم از این مقطع عبور کنیم باید به صنایع تبدیلی توجه کنیم زیرا این صنایع برگردان ارزش افزوده به بخش کشاورزی را در پی دارد.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه باید به سمت بازار محوری پیش برویم تا بتوانیم برای این محصولات بازار فروش مناسب پیدا کنیم، گفت: حمایت از صنایع تبدیلی و توسعه آن از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است.

وی با بیان اینکه در برخی محصولات از جمله مواد غذایی وضعیت صنایع تبدیلی مناسب است و در برخی محصولات مانند رب گوجه و مواد لبنی ظرفیت‌ها بیش از میزان تولید است، ادامه داد: در محصولاتی مانند خرما و سیب‌زمینی باید ظرفیت جدید ایجاد شود که از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌شود.

سجادی با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌ها و ضایعات تولید درصدد هستیم صنایع بسته‌بندی در قطب تولید مستقر و دایر شود تا بتوانیم به کاهش هزینه تولید کننده و بهره‌بردار کمک کنیم، اظهار کرد: در برنامه پنجم مصوب شده که صنایع فرآوری در محل تولید مستقر شود و فعالیت کند.

شرکت مجتمع صنایع غذایی دانیال آفتاب آذربایجان (سهامی خاص) در سال 1388 با اتکا به تجارب و مطالعات چندساله موسسان با موضوع فعالیت تولید و بسته‌بندی انواع محصولات غذایی و صنعتی تاسیس شد، فاز اول این واحد در کارخانه‌ای واقع در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی آغاز شده و این شرکت در نخستین سال تولید خود توانسته بیش از 30 نوع محصول در سبد محصولی خود تحت برند تک ناز را به بازار ارائه دهد.

هم‌اکنون در این شرکت محصولاتی همچون آبلیمو، ترشـیجات، رب گوجه فرنگی، انواع شوریجات، مارمالاد، محصولات زیتون، مرباجات و انواع کنسروجات تولید می‌شود.

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول