اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خبر داد

اختصاص 80 میلیارد ریال برای توسعه شهر مرزی بازرگان

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: برای توسعه شهر مرزی بازرگان 80 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اختصاص 80 میلیارد ریال برای توسعه شهر مرزی بازرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده دوشنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با حضور مدیران کل دستگاه اجرای و معاونان استاندار در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از فازهای جدید منطقه آزاد تجاری ماکو می‌تواند به عنوان یکی از اساسی‌ترین مراکز اقتصادی کشور آینده خوبی برای رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه رقم بزند.

این مسئول افزود: نطفه مناطق آزاد تجاری وابسته به اخذ عوارض گمرکی است و با راه‌اندازی این امکان در منطقه آزاد ماکو نیز امید می‌رود از دی ماه شاهد کارکرد اصولی و مناسب این منطقه باشیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به شهر بازرگان به عنوان هسته اصلی این منطقه، خاطر نشان کرد: این شهر اهمیت بسیاری برای دولت دارد و از همین رو بودجه 80 میلیارد ریال برای توسعه بازرگان در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای بهره‌مندی از این منطقه در استان‌های هم‌جوار، ابراز داشت: یکی از این طرح‌ها آزاد بودن تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد در استان بود که این طرح در حال بررسی در هیئت دولت بوده و به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به برگزاری جلسه استانی مبارزه با تعدی به املاک دولتی داشت و تصریح کرد: این جلسه طی هفته‌های آینده با حضور تمام مدیران مرتبط با این حوزه برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برخورد شدید با آسیب‌زنندگان به اموال و املاک دولتی یکی از اموری است که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود تا به این ترتیب شاهد کاهش چنین جرائمی باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی گفت: ساماندهی نقاط ورودی شهر یکی از ضروریاتی است که باید نهادهای مرتبط به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های گردشگری در شهرهای استان باشیم.

جلال‌زاده کنترل و نظرات دقیق بر طرح‌های در دست اجرای نهادهای دولتی را از اولویت‌های کاری دولت دانست و تاکید کرد: در این راستا باید تمام ظرفیت‌های نهادها به کار گرفته شود تا به این ترتیب شاهد رشد و اتمام هر چه زودتر طرح‌های مهم در سطح استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی در پایان اذعان داشت: نظارت مدیران دستگاه‌ها به روند ادامه کار در طرح‌های بزرگ و کوچک از اقداماتی است که باید توسط نهادها انجام شود تا به این ترتیب شاهد رونق فعالیت‌ها باشیم.

انتهای پیام/61003/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول