اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال قبل

برپایی نماز جماعت در مدارس دماوند 30 درصد رشد یافت

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دماوند از رشد 30 درصدی برپایی نماز جماعت در سطح مدارس نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.

برپایی نماز جماعت در مدارس دماوند 30 درصد رشد یافت

حجت‏الاسلام محمدرضا قضاوتی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این آمار در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته اعلام شده است.

وی ادامه داد: این رشد و توسعه در برپایی و اقامه فریضه واجب و مؤکد دین مبین اسلام، در سایه حمایت مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری محقق شده است.

قضاوتی اضافه کرد: از دیگر دلایل رشد قابل توجه برپایی نماز جماعت در مدارس شهرستان دماوند می‏توان به گشایش حوزه‏های علمیه سطح منطقه اشاره کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دماوند افزود: خوشبختانه امسال با راه‏اندازی حوزه علمیه خواهران و فارغ‏التحصیلی بانوان طلبه این مراکز فراگیری علوم دینی، نزدیک به 12 نفر برای اقامه نماز در مدارس دخترانه به مناطق مختلف اعزام شدند.

وی ادامه داد: این افزایش حضور تنها به بخش مدارس دخترانه ختم نمی‏شود؛ بلکه از حوزه علمیه برادران نیز 16 طلبه امر توسعه اقامه نماز در مدارس پسرانه را محقق کرده‏اند.

قضاوتی ضمن قدردانی از مساعدت‏های امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه توجه ویژه امام جمعه دماوند و فرماندار این شهرستان بسیار کارگشا بوده است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دماوند افزود: ستاد اقامه نماز دارای کارگروهی متشکل از اعضایی نظیر خطیب نماز جمعه دماوند به عنوان رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه این شهر، فرماندار به عنوان رئیس ستاد، رئیس آموزش و پرورش و مسئولان حوزه‏های علمیه خواهران و برادران است.

وی ادامه داد: در این کمیته شهرستانی مسائل مختلف و امور عملیاتی بعد از بحث و بررسی مصوب و برای اجرا به ستاد اقامه نماز شهرستان واگذار می‏شود.

قضاوتی اضافه کرد: کمک‏های امام جمعه دماوند در این دو سال به حدی بود که آیت‏الله قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای تشکر از زحمات وی لوح تقدیری تقدیم کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دماوند افزود: در سایه این حمایت‏های همه‏جانبه، شهرستان دماوند به لحاظ برپایی نماز در سطح مدارس در شرایط بسیار مطلوبی نسبت به سایر شهرستان‏های استان تهران قرار دارد.

انتهای پیام/25683/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول