اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قم:

مسئولان مدارس دانش‌آموزان را به اقامه نماز جماعت تشویق کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: مسئولان مدارس با حضور خود دانش‌آموزان را به برپا کردن نماز جماعت تشویق کنند.

مسئولان مدارس دانش‌آموزان را به اقامه نماز جماعت تشویق کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری ‌در نخستین همایش عمومی نماز که با محوریت وظایف متولیان اقامه نماز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام برگزار شده بود، در ارتباط با اهمیت اقامه نماز اظهار کرد: خداوند به برخی از بندگانش فضایل خاصی عطا می‌کند که این توفیق را نیز به ما داده که بتوانیم نماز را اقامه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مدارس در سطوح مختلف بیان کرد: یکی از بسترهای مناسبی که ما در دست داریم و می‌توانیم در زمینه اقامه نماز فعالیت کنیم، مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: مسئولان مدارس هر چه که در توان دارند باید در زمینه اقامه نماز فعالیت کرده و هیچ کوتاهی در این زمینه نباید صورت گیرد.

خدمت به نماز را توفیق بدانیم

امین‌جعفری در ارتباط با تأثیر حضور مسئولان مدارس در صفوف اول نماز جماعت، عنوان کرد: وقتی دانش‌آموز ببیند که مدیر، معلمان و مسئولان مدرسه در صف نماز جماعت باشند نسبت به حضور در این فریضه تشویق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت به نماز را باید به عنوان یک توفیق دانست، افزود: اگر دانش‌آموز ببیند که معلمان و مسئولان مدرسه به نماز جماعت نمی‌آیند و در نماز شرکت نمی‌کنند، نسبت به روایات و بیاناتی که در زمینه فضایل نماز و خطرات ترک نماز وجود دارد و گفته می‌شود، شک کرده و بی‌اهمیت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نماز را عاملی برای شستشوی روح انسان دانست و گفت: هر کسی بسته به ظرفیت وجودیش از این اقیانوس بی‌کران الهی که نماز نام دارد، بهره می‌برد.

امین‌جعفری تشویق دانش‌آموزان به حضور در نماز جماعت را یکی از وظایف متولیان اقامه نماز در مدارس دانست و تاکید کرد: در این زمینه باید یادگیری احکام و صحت قرائت نماز دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی دیگر از لازمه‌های تشویق دانش‌آموزان به نماز را امام جماعت دانست و گفت: صحبت‌های امام جماعت باید به اقتضای سن و سال بچه‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان از کسب رتبه ممتاز ارزیابی نماز در پنج سال گذشته توسط استان و کسب رتبه اول مسابقات سراسری اذان دانش‌آموزی خبر داد.

انتهای پیام/2258‌/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول