اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برپایی نخستین نماز جماعت ورامینی ها در نجف اشرف

خبرگزاری فارس: مسئول گروه نیروهای فنی اعزامی به نجف اشرف گفت: یک گروه از شهرستان ورامین نخستین نماز جماعت صحن حضرت زهرا (س) را در نجف اشرف برپا کردند.

برپایی نخستین نماز جماعت ورامینی ها در نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسین مولف اظهار داشت: صحن مطهر حضرت زهرا (س) در حرم مطهر حضرت علی (ع) با مساحت 198 هزار متر مربع در حال ساخت است که 85 هزار متر مربع فضای زیارتی توسعه حرم، 92 هزار و 500 متر مربع فضای غیر زیارتی مانند موزه، کتابخانه، اداری و اطلاع رسانی، مهمان‌سرا و رستوران حرم، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه و پارکینگ اختصاصی و 20 هزار و 500 متر مربع فضاهای جانبی مانند صحن ورودی و قدمگاه سجادیه، میدان مقابل امام زین العابدین (ع) و کوچه‌های منتهی به پل قدمگاه می‌باشد.

مسئول گروه نیروهای فنی اعزامی به نجف اشرف گفت: پیمانکار این طرح بزرگ ایرانی‌ها هستند و نیروهای ما حدود 36 روز بدون دریافت حتی یک ریال در این پروژه مشغول انجام وظیفه بودند، نیروهای داوطلب ما مبلغ 2 میلیون ریال هم از طرف خود هزینه کرده و برای نوکری اهل بیت علیهم السلام عازم نجف اشرف شدند، ما روز عاشورا در کربلا بودیم.

وی تصریح کرد: گروه ما در نجف به دو قسمت تقسیم شدند، یک گروه کارگاه بلوک زنی را راه‌اندازی کرده و در آن کار می‌کردند و گروه دیگر در قسمت بتن سازی و آماده کردن مصالح فعالیت می‌کردند، اغلب آقایان با عشق و علاقه از صبح تا ساعت 12 شب و یا حتی یک بامداد کار می‌کردند، علاقه فراوانی برای ماندن گروه در مدت زمان بیشتری بود اما به دلیل آن که تعداد علاقمندان برای اعزام به نجف اشرف فراوان است و بسیاری علاقمند هستند اربعین حسینی و روز چهل و هشتم در عتبات عالیات خدمت کنند گروه ما زودتر برگشت.

مولف سپس به برگزاری اولین نماز جماعت در صحن حضرت زهرا (س) توسط گروه اعزامی ورامین اشاره کرد و افزود: اولین نماز جماعت را گروه ما در صحن حضرت زهرا (س) و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که برای ضبط برنامه درس‌هایی از قرآن به عتبات آمده بودند اقامه کردند و این سعادت و خاطره با شکوه هیچ‌گاه از ذهن ما پاک نخواهد شد.

کیانوش بیاتی از اعضای گروه اعزامی نیز با بیان آن‌که مشکلات موجود در این سفر بر لذت آن افزوده بود گفت: همواره و در هر کاری مشکلات وجود دارد اما این مشکلات سفر و کار برای ما لذت‌بخش بود، ویژگی خاص ما ایرانی‌ها نوکری اهل بیت علیهم السلام است.

انتهای پیام/2462/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول