اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت بیش از یک‌هزار سال از اقامه آخرین نماز جماعت

نماز جماعت در مسجد شهر قدیم جیرفت اقامه شد

خبرگزاری فارس: در کاوش‌های باستان‌شناسان مسجدی از دل خرابه‌های شهر قدیم جیرفت سر بیرون آورد و مردم شهرستان جیرفت در حرکتی فرهنگی نماز جماعت ظهر و عصر امروز را در این مسجد برگزار کردند.

نماز جماعت در مسجد شهر قدیم جیرفت اقامه شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در کاوش‌های باستان‌شناسان مسجدی از دل خرابه‌های شهر قدیم جیرفت سر بیرون آورد و مردم شهرستان جیرفت در حرکتی فرهنگی نماز جماعت ظهر و عصر امروز را در این مسجد برگزار کردند.

با گذشت بیش از یک‌هزار سال از اقامه آخرین نماز جماعت در این مسجد یک‌بار دیگر صدای خوش اذان و ترنم دل‌انگیز نماز جماعت در شهر قدیم جیرفت طنین‌انداز شد.

شهسواری کارشناس میراث فرهنگی در حاشیه این آیین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این مسجد که در قرن سوم هجری توسط عمرولی‌ صفاری بنا شده است، بیش از 4 هزار متر مربع وسعت دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص مسجد شهر قدیم دقیانوس افزود: وسعت زیاد این مسجد مذهبی بودن مردم این منطقه را در آن زمان نشان می‌دهد.

امام جمعه جیرفت نیز در این گفت‌و‌گو فلسفه برپایی این نماز جماعت را توجه به اقامه نماز دانست و اظهار داشت: وجود این مسجد گواه این است که مردم شهر قدیم جیرفت پیش از این توجه زیادی به نماز داشته‌اند.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری از استقبال خوب مردم برای برپایی نماز در این مکان نیز ابراز خرسندی و تصریح کرد: بر همین اساس نماز جماعت را در این مکان برگزار کردیم.

این مراسم به پیشنهاد اصحاب رسانه با حضور مردم و مسئولان شهرستان جیرفت برگزار شده است.

انتهای پیام/80007/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول