اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تاکید کرد

صنعت توریسم بهترین درآمدزایی غیرنفتی ایران

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با اشاره به اینکه کشورهایی مانند مالزی و ترکیه به داشتن چاه‌های نفت هوایی (توسعه صنعت توریسم) معروفند، گفت: صنعت توریسم می‌تواند بهترین درآمدزایی غیر نفتی ایران باشد.

صنعت توریسم بهترین درآمدزایی غیرنفتی ایران

محسن صرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در بودجه سال 92 باید به مبحث گردشگری توجه بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: مدت‌هاست برخی کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که بودجه سال 92 باید نفت‌گریز و مالیات‌دوست باشد اما به این نکته دقت ندارند که اصلی‌ترین صنعت درآمدزا در تمام جهان در حال پیشرفت توریست است.

وی افزود: کشور ما به اسم مالیات، وابستگی‌هایی آسان به جیب مردم دارد بنابراین صنایع مهمی مانند گردشگری و صنایع دستی را رها کرده و از توسعه ظرفیت‌هایی مانند کویر چشم‌پوشی کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با اشاره به اینکه ایران به علت چهار فصل بودن در تمام سال زیبایی‌های طبیعی فراوانی دارد، تأکید کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است اما هنوز یک هتل پنج ستاره ندارد و این در حالی است که کشورهایی مانند مالزی و ترکیه به داشتن چاه‌های نفت هوایی(هتل‌ها) معروف هستند به این معنا که با ایجاد جذابیت‌هایی فراوان به جذب توریست می‌پردازند.

وی ادامه داد: برای پا گرفتن صنعت توریسم در کشور ایران لازم است حوزه‌های علمیه نسبت به این صنعت و درآمدزایی چند برابری گردشگری اسلامی شرایط لازم را مهیا کنند و از برخی سختگیری‌ها دست بردارند.

صرامی تاکید کرد: در این راستا می‌توان برنامه‌هایی را تبیین کرد تا بتوانیم ضمن توجیه فواید بی‌شمار توسعه صنعت گردشگری برای آنها با جلب رضایت مسئولان این مراکز به گسترش توریسم اقدام کنیم.

انتهای پیام/63008/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول