اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید کریمی در یادواره شهدای 10دی:

همسرم را پنهانی در قطعه 21 بهشت زهرا به خاک سپردیم

خبرگزاری فارس: همسر شهید کریمی به بیان خاطراتی از شهادت همسرش پرداخت و گفت: از ترس نیروهای ساواک بسیار پنهانی جنازه همسرم را حرکت دادیم و در قطعه 21 بهشت زهرا به خاک سپردیم.

همسرم را پنهانی در قطعه 21 بهشت زهرا به خاک سپردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همسر شهید کریمی همزمان با سالروز راهپیمایی اعتراض آمیز مردم ورامین علیه رژیم پهلوی در سال 57 در مراسم گرامیداشت شهدای 10 دی به بیان خاطراتی از شهادت همسرش پرداخت.

همسر شهید حسن کریمی در این مراسم گفت: شوهرم نخستین شهیدی بود که در 10 دی 57 در ورامین شهید شد، حسن در دهم شهریور 1318 متولد شد، معلم مدرسه بود و به خاطر کارش به ورامین آمده بودیم، من در ورامین غریب بودم و وقتی خبر شهادتش را به من دادند حالم بسیار بد شد اما مردم خونگرم ورامین تنهایم نگذاشتند و همه به من دلداری می‌دادند.

وی افزود: از خانم خدام همسر شهید میرزایی بسیار متشکرم، همسر خود ایشان نیز شهید شده بود اما او دائماً به من دلداری می‌داد، مثل پروانه دور من می‌گشت تا مبادا کمبودی احساس کنم.

همسر شهید کریمی ادامه داد: از ترس نیروهای ساواک بسیار پنهانی و با کمک اهالی شهر و مساعدت‌های حاج آقا محمودی همسرم را ده به ده حرکت دادیم و به تهران رساندیم، نمی‌توانستیم برایش مراسم بگیریم، رژیم ممنوع کرده بود، پنهانی به بهشت زهرا (س) انتقال داده شد و در قطعه 21 بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

وی عنوان کرد: در زمانی که ورامین بودیم همسرم همواره در جلسات درس حاج آقا محمودی شرکت می‌کرد و از آقا برای تظاهرات کسب تکلیف می‌کرد، قبل از شهادت همواره ورامین شلوغ بود، شب دوم شلوغی‌ها با حاج آقا ملاقات کرده بود، می‌گفت قرار است فردا بریزیم توی خیابان، فردای آن روز که روز سوم بود به خیابان آمد ولی دیگر برنگشت.

این گزارش حاکی است، همزمان با سالروز راهپیمایی اعتراض آمیز مردم ورامین علیه رژیم پهلوی در سال 57 گرامیداشت شهدای 10 دی ورامین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، مسئولان ادارات و نهادها و دبیران و دانش‌آموزان مدرسه شهدای 10 دی  شهرستان ورامین برگزار شد.

انتهای پیام/2462/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول