اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

برگزاری نخستین یادواره شهید علی ذاکری گهکانی در حاجی‌آباد

خبرگزاری فارس: نخستین یادواره شهیدعلی ذاکری یکی از پاسداران سپاه در دانشگاه علمی کاربردی حاجی آباد برگزار شد.

برگزاری نخستین یادواره شهید علی ذاکری گهکانی در حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرماندار شهرستان حاجی‌آباد در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سد محکمی در برابر حیله‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام و انقلاب عنوان کرد.

بهرام پوراشرف بیان داشت: شهادت اوج آرزوهای پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) و اولیای الهی بود و این روحیه شهادت‌طلبی در ملت ایران موجب شد در مقابل دشمنان بایستیم و در تمام صحنه‌ها پیروز شویم.

وی افزود: اگر بخواهیم در آینده هم در مقابل کینه‌ها و دشمنی‌های تمام نشدنی استکبار جهانی بیمه شویم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

در این مراسم حجت‌‌الاسلام روح الله مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد نیز طی سخنانی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و شهیدان در هر منطقه برای ما الگو هستند.

وی افزود: شهیدان مقام والایی دارند و در قیامت هر شهید از ویژگی خاصی برخوردار است و همه به مقام شهیدان غبطه می‌خورند.

امام جمعه حاجی‌آباد ادامه داد: شهادت یک امر اتفاقی نیست؛ چراکه به یک امر اتفاقی تقدس تعلق نمی‌گیرد، تقدس مربوط به امری است که از روی شناخت و اراده و عمل باشد، عاشورا و کربلا یک رویداد صرف تاریخی نیست که کهنه شود عاشورا و کربلا و جهاد و شهادت یک امر مستمر است همانگونه که انقلاب یک امر مستمر است.

همچنین صوغانی همرزم شهید ذاکری نیز در این آیین طی سخنانی گفت: آمریکا و ایادیش در جنگ هشت ساله علیه ایران با تمام توان و تجهیزات با امید به براندازی نظام اسلامی وارد جنگ شدند.

وی افزود: طی دوران جنگ تحمیلی با قدرت ایمان جوانان ایران اسلامی از جمله شهید ذاکری افتخاراتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خلق شد که در تاریخ به یادگار مانده است.

این مراسم با نوحه‌خوانی و ‌مداحی همراه بود و نمایشگاهی از عکس، پوستر و آثار شهدا در دانشگاه علمی کاربردی بر پا شد.

انتهای پیام/88003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول