اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مراسم وداع با شهیده عتبات عالیات در بهشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم وداع با شهیده «نازدانه سعدی» عتبات عالیات با حضور پرشور مردم بهشهر در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

مراسم وداع با شهیده عتبات عالیات در بهشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، صبح امروز وداع با شهیده عتبات عالیات با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور برگزار شد.

در این مراسم که با مداحی، روضه‌خوانی، سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورا همراه بود جمع کثیری از مردم ولایتمدار، خانواده‌های جانبازان و شهدا، بسیجیان و مردم  شهید پرور بهشهر با برگزاری مراسم عزاداری، قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد این شهیده و شهدای دیگر این حادثه را گرامی داشتند.

فرماندار بهشهر نیز در این مراسم عنوان کرد: جایگاه شهدا به اندازه‌ای رفیع است که انسان‌های خاکی از درک عظمت این مقام عاجز هستند و این شهادت شهدای ما در سامرا در واقع حمله تروریستی بوده است که افراد بی‌گناه به شهادت رسیدند.

محمدرضا البرزی اظهار داشت: افرادی که شعار حقوق بشر سر می‌دهند اکنون با برنامه‌های ددمنشانه خود به جان انسان‌های بی‌دفاعی افتاده‌اند که تنها برای زیارت به خاک کشور همسایه رفته‌اند و این حملات تروریستی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: این ایثار و بذل جان آنان را در محضر الهی به جایگاهی رسانده است که در تصور ما نیز نمی‌گنجد و اکنون شهدای ما هر چند به صورت فیزیکی در کنار ما نیستند، اما حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و باید در این راستا در نکوداشت نام و یادشان تلاش کنیم.

البرزی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و بهداشت و درمان باید درباره درمان مجروحان و جانبازان حادثه از صفر تا 100 پای کار باشند تا کوتاهی انجام نشود.

وی ادامه داد: شهادت و جانبازی شهدا و جانبازان این حادثه برای بنیاد شهید قابل قبول است و افراد شهید و جانباز محسوب شده و در پوشش بنیاد شهید هستند و واحد درمان بنیاد شهید باید با تمام توان در سرکشی و رسیدگی به مجروحان این حادثه بسیج شود.

در حال حاضر دو شهیده به نام‌های «نازدانه سعدی» و «ام لیلا کشاورزیان» از کاظمین به تهران منتقل شدند که «ام لیلا کشاورزیان» به دلیل زندگی خانواده در مشهد برای دفن به مشهد مقدس منتقل شد.

مراسم تشییع جنازه این شهیدان نیز بعد از ظهر امروز بعد از نماز جمعه از مصلی نماز جمعه بهشهر تا پارک ملت بر دوش مردم شهیدپرور بجنورد برگزار می‌شود و سپس در مزار شهدای بهشت فاطمه بهشهر به خاک سپرده می‌شوند.

در حادثه تروریستی سامرا که صبح روز جمعه 24 آذر در سامرا اتفاق افتاد، یک اتوبوس حامل 41 تن از زائران مازندرانی اهل شهرستان بهشهر، مورد حمله انتحاری قرار گرفت و در این حادثه 4 تن از شهروندان بهشهری به نام‌های نازدانه سعدی، ام لیلا کشاورزیان، گوهر صادقی و احمدرضا آقا براری، شهید و 18 تن زخمی شدند.

انتهای پیام/86002/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول