اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان خبر داد

کشف 37 تن مواد مخدر در کرمان/ رشد 9 درصدی دستگیری اتباع بیگانه

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال جاری بیش از 37 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف و ضبط شد و بیش از 5 هزار نفر قاچاقچی دستگیر و روانه زندان شدند.

کشف 37 تن مواد مخدر در کرمان/ رشد 9 درصدی دستگیری اتباع بیگانه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه رزمایش محرم 91 در جنوب و شرق استان کرمان به اهداف خود دست یافت، اظهار داشت: در این رزمایش یک ‌هزار و 816 کیلوگرم مواد مخدر، 495 قبضه سلاح، 22 دستگاه خودرو سرقتی و مقادیر زیادی مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: 159 هزار و 440 لیتر انواع سوخت، 45 زندانی فراری، هفت قاتل فراری، 18 نفر در زمینه تیراندازی خیابانی، 30 نفر آدم‌ربا و گروگان‌گیر، هشت نفر سارق عنف و زورگیر، 126 نفر سارق عادی، 24 اراذل و اوباش و 50 مورد دزد سرقت از منازل در رزمایش محرم 91 در جنوب و شرق استان کرمان دستگیر شدند.

چناریان در مورد دستگیری اتباع بیگانه در 9 ماه سال جاری در استان کرمان گفت: 43 هزار و 500 نفر اتباع بیگانه طی این مدت دستگیر و طرد شدند و دستگیری این افراد 9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: تعداد زیادی کارگاه‌های آموزشی همگانی در بحث آگاه‌سازی مردم از آسیب‌ها، اعزام 300 نفر روحانی و طلبه به مناطق دوردست، توزیع بیش از 300 هزار وعده غذا در نقاط محروم از دیگر برنامه‌های رزمایش محرم سال جاری بود.

افزایش 8 درصدی جرایم اتباع بیگانه

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با تلاشی که نیروی انتظامی داشت 54 درصد ارتقای امینت در جنوب و شرق استان کرمان نسبت به ابتدای سال 90 در وقوع جرم رخ داده است.

چناریان بیان داشت: جرائم افراد بیگانه در سال گذشته 32 درصد و در سال جاری به 41 درصد رسیده که این جرائم هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در سال جاری بیش از 37 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف و ضبط شد و هدف نیروی انتظامی در سال جاری برخورد و جمع‌آوری قاچاقچیان خرده فروش در محلات بود که بیش از 5 هزار نفر قاچاقچی دستگیر و روانه زندان شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 35 باند که بیشترین آنها متجاوزان به عنف و زورگیر بودند متلاشی و افراد آن دستگیر شدند، عنوان کرد: در شهر کرمان در دو هفته قبل یک باند چهار نفره متجاوز به عنف و زورگیری شناسایی و متلاشی شده و این باند در بازجویی نزدیک به 50 مورد تجاوز به عنف را اعتراف کردند.

انتهای پیام/80018/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول