اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد

کشف 3.8 تن مواد مخدر و انهدام 30 باند / کاهش چشمگیر وقوع جرم در قم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه به دنبال اجتماعی کردن فضای کنترل جرم هستیم، از انهدام 30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف 3.8 تن انواع مواد مخدر خبر داد.

کشف 3.8 تن مواد مخدر و انهدام 30 باند / کاهش چشمگیر وقوع جرم در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ سردار کاظم مجتبایی امروز در یک نشست خبری در ارتباط با میزان سرقت اتفاق افتاده طی 9 ماه گذشته در استان بیان کرد: مجموع سرقت‌های استان در 9 ماهه اخیر با 9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه این افزایش سرقت به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی صورت گرفته است،‌ عنوان کرد: در این زمینه جای نگرانی نیست ‌چون ما در اکثر سرقت‌های سنگین و همچنین جرائم خشن با کاهش مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه سرقت‌های سنگین و جرائم خشن جامعه را با خطر مواجه می‌سازد،‌ ادامه داد: در 9 ماهه گذشته در سرقت به عنف که یکی از سنگین‌ترین سرقت‌ها به حساب می‌آید ‌شاهد 20 درصد کاهش بوده‌ایم.

مجتبایی اضافه کرد: در سرقت مسلحانه امسال شاهد هیچ مورد وقوع جرم نبودیم و این رقم نسبت به سال گذشته که یک فقره بود‌ 100 درصد کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: ‌در سرقت مغازه 12 درصد،‌ سرقت موتورسیکلت چهار درصد و در کیف‌قاپی نیز با 14 درصد کاهش روبه‌رو بودیم.

80 درصد کاهش در آدم‌ربایی / 55 درصد کاهش در قتل

فرمانده نیروی انتظامی استان قم تصریح کرد: در جرائم خشن با کاهش‌های خوبی روبه‌رو بوده‌ایم و در زمینه آدم‌ربایی و گروگان‌گیری،‌ نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 80 درصدی هستیم.

مجتبایی افزود: در زمینه قتل نیز که یکی از مهمترین عوامل خطرساز در جامعه به حساب می‌آید‌ 55 درصد کاهش داشتیم. در سال گذشته 22 قتل رخ داد ولی امسال 10 مورد قتل اتفاق افتاده است.

وی اذعان کرد: در سایر زمینه‌های شرارت از جمله چاقوکشی نیز ما با کاهش 77 درصدی روبه‌رو هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه این کاهش‌ها حاکی از هدفمند شدن رفتارها و برخوردهای نیروی انتظامی است‌ اظهار کرد: امیدواریم در آینده فعالیت‌ها به صورتی انجام شود که در سایر جرایم نیز با کاهش وقوع جرم روبه‌رو شویم.

 

90 درصد آمار قاچاق مربوط به افراد غیربومی است

مجتبایی با بیان اینکه نیروی انتظامی در زمینه کشف مواد مخدر با کاهش روبه‌رو بوده است، ادامه داد: در زمینه قاچاق مواد مخدر در 9 ماهه اول سال 3 هزار و 800 کیلوگرم مواد مخدر کشف کردیم که در جریان این موضوع 159 قاچاقچی دستگیر شده و 30 باند تهیه و توزیع مواد نیز شناسایی و منهدم شدند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد آمار بیان شده در زمینه قاچاق مواد مخدر غیر بومی بوده و در محورهای مواصلاتی استان کشف شده است،‌ اعلام کرد: ارزش ریالی مجموع کالاهای قاچاقی که توسط نیروی انتظامی استان کشف شده‌ 4 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.

کاهش 8 درصدی تصادفات

فرمانده نیروی انتظامی استان قم‌ بیان کرد: در زمینه تصادفات ‌در این 9 ماه 8 هزار و 342 مورد تصادف اعلام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هفت درصد کاهش مواجه بوده است.

مجتبایی با اشاره به کاهش تعداد مجروحین و تلفات گفت: در مدت یاد شده 7 هزار و 415 نفر در تصادفات زخمی شده و 264 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین از کاهش میزان صدور قبض جریمه رانندگی به دلیل افزایش مبلغ جریمه‌ها خبر داد و افزود: در 9 ماهه ابتدای سال 501 هزار و 650 قبض جریمه به ارزش 163 میلیارد و 935 میلیون و 700 هزار ریال صادر شده که بیشترین این تخلفات در ارتباط با عدم بستن کمربند ایمنی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2258/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول