اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سابق اردبیل:

90 درصد راه‌های روستایی اردبیل آسفالته است

خبرگزاری فارس: فرماندار سابق اردبیل گفت: 90 درصد راه‌های روستایی مرکز استان اردبیل آسفالت شده و اهالی ترددی سهل دارند.

90 درصد راه‌های روستایی اردبیل آسفالته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید اردبیل به سرمایه‌گذاری 28 میلیارد تومانی دولت در حوزه بهداشت و درمان و تکمیل بیمارستان امام خمینی و تلاش برای به سرانجام رساندن بیمارستان تروما اشاره کرد و اظهار داشت: مسکن مهر از افتخارات دولت است و ما افتخار می‌کنیم که موتور محرکه مسکن مهر افتخارش نصیب اردبیل است.

وی با اعلام اینکه 22 هزار واحد مسکن با 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: قبل از روی کار‌ آمدن دولت خدمتگزار تنها 66 روستا در مرکز استان راه آسفالته داشته که این رقم در حال حاضر به 90 درصد رسیده است و ما تنها هفت روستای محروم از نعمت آسفالت راه روستایی داریم.

فرماندار سابق اردبیل گفت: 13 هزار واحد از سند مالکیت بهره‌مند شده و 11 هزار واحد با سرمایه‌گذاری 63 میلیارد تومانی در شهر اردبیل در روستاهای اردبیل مقاوم‌سازی شده‌اند.

اکبری به اقدام مناسب سال‌های اخیر در ساماندهی و نظم‌بخشی به عزاداری‌های حسینی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه شناسنامه عزاداری ما مکتب حسینی است و تمام سرمایه‌های ما از این مکتب ارزشمند گرفته شده ضرورت دارد این عزت و شوکت و سرافرازی را حفظ کنیم.

فرماندار سابق اردبیل به برگزاری سه برنامه تجلیل از خادمان حسینی، برگزاری برنامه‌ای یکپارچه و عزاداری عصر تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: میزبانی اجلاس پیر‌غلامان حسینی برای همه ما افتخار بود و در کنار آن کنگره تاج‌الشعرا یحیوی و شاهی نیز برگزار شد و در آینده‌ای نزدیک کنگره انور و ذاکر اردبیلی نیز برگزار خواهد شد.

شهرستان شدن سرعین هدیه احمدی‌نژاد بود

اکبری بیان داشت: عده‌ای سعی می‌کنند شهرستان شدن سرعین را به نام خود و به کام طرفداران سیاسی خود معرفی کنند.

وی در خصوص پرداختی بنگاه‌های زود‌بازده در دولت نهم و دهم نیز تصریح کرد: در مجموع 7 هزار و 291 طرح تولیدی و اقتصادی در مرکز استان با 252 میلیارد تومان به سرانجام رسیده و زمینه اشتغال بیش از 3 هزار و 400 نفر از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) فراهم شده است.

فرماندار سابق اردبیل از پرداخت 33 هزار وام ازدواج در حدود 40 میلیارد تومان و پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی با رتبه مناسب و جذب 55 درصدی خبر داد و یادآور شد: در زمینه صرفه‌جویی در مصرف بنزین نیز شاهد 88 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مرکز استان بودیم که رقم این صرفه‌جویی حدود 55 میلیارد تومان است.

اکبری به تبعات مثبت ساماندهی مصرف سوخت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: در شش سال گذشته سعی کردیم سهم مصرف سرانه آرد کاهش یابد که در این زمینه 13.5 کیلوگرم سرانه مصرف آرد با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به 7.5 کیلوگرم رسیده است.

وی به عملکرد نوسازی و تجهیز مدارس نیز اشاره کرد و بیان داشت: چهار برابر شدن اعتبارات مقاوم‌سازی که با 16 سال قبل از آن برابری می‌کند از دیگر رویکردها بوده که سبب شده بیش از 110 مدرسه در قالب 500 کلاس درس و با هزینه‌کرد 35 میلیون تومان احداث و راه‌اندازی شود.

فرماندار سابق اردبیل در خصوص حوزه میراث فرهنگی نیز افزود: برای مرمت بناهای تاریخی نظیر مساجد و حمام 12 میلیارد تومان در شش سال گذشته توسط میراث فرهنگی سرمایه‌گذاری شده و با نگاه ویژه رئیس جمهور بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ساماندهی شده است.

اکبری با اشاره به احداث 17 سالن ورزشی با 21 میلیارد تومان اعتبار، تکمیل دو ورزشگاه 20 هزار نفری علی دایی و 6 هزار نفری رضا‌زاده تصریح کرد: در حوزه عمران شهری اعتبارات کمکی دولت چهار برابر شده و 30 میلیارد تومان در این زمینه در مرکز استان هزینه شده است.

وی از همراهی شوراهای شهر و روستا و تلاش شهرداران قدردانی کرد و ادامه داد: هر چه در توان دولت بوده در 7.5 سال گذشته در حوزه عمران شهری یاریگر شهرداران بوده است.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول