اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور طرح محب در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور طرح محب برای ارزیابی مداخلات روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی برای نخستین بار در استان اصفهان در منطقه لتحر شهرستان کاشان برگزار شد.

مانور طرح محب در کاشان برگزار شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در حاشیه مانور طرح محب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به آغاز چند ساله طرح محب توسط سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اجرای این طرح در استان اصفهان و در پنج شهرستان کاشان، شهرضا، خمینی‌شهر، لنجان و مبارکه به صورت پایلوت آغاز شده است.

وی افزود: طرح آموزشی محب (مشاوره، حمایت‌های روانی، بحران بلایای طبیعی یا غیرطبیعی) در شهرستان کاشان زودتر از دیگر شهرستان‌های استان اصفهان و از مهرماه سال جاری در دو محله طاهرآباد و لتحر این شهرستان شروع شده است.

به گفته وی، در این طرح بیش از 4 هزار نفر از ساکنان این دو محله زیرپوشش آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت هم‌آموزی قرار گرفتند.

این مسئول، آموزش‌های ارائه شده در طرح محب را شامل مهارت‌های زندگی، کنترل هیجان، ارزیابی انواع بحران و بلایا، عرضه کمک‌های اولیه روان‌شناختی و بررسی چرخه مدیریت بحران برای افراد در معرض آسیب و همچنین آموزش کمک‌های اولیه امداد و نجات و اطفاء حریق اعلام کرد.

عسگری تصریح کرد: در این طرح یک گروه فوریتی شهرستان راه‌اندازی شده است که در آن پزشک، روان‌پزشک، روانشناس، مددکار و مربی کودک حاضر هستند که یک سری آموزش‌های روانی برای تحمل مصیبت و ناگواری حاصل از بلایای طبیعی را ارائه می‌دهند و در کنار آن آموزش‌های عملی نیز توسط هلال احمر برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌های اولیه، امداد و نجات؛ پانسمان و آتش‌نشانی برای اطفای حریق در محلات عرضه می‌شود.

وی افزود: این آموزش‌ها می‌تواند در زمان وقوع هر گونه حادثه‌ و بلایی تا رسیدن گروه‌های امدادی آمادگی مردم محله را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تقویت کرده و میزان خسارات این نوع حوادث را به حداقل برساند.

مانور طرح محب امروز با حضور معاون‌های پیشگیری چهار استان چهار محال بختیاری، سمنان، مرکزی و قم و نمایندگان بهزیستی کشور در منطقه لتحر کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول