اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نزدیکی فصل زمستان و طی مانوری

مانور طرح ترافیک زمستانی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نزدیکی فصل زمستان، طی مراسمی با حضور یگان‌‌های پلیس‌راه، مانور طرح ترافیک زمستانی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

مانور طرح ترافیک زمستانی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز مانور طرح ترافیکی زمستانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مجموعه پلیس‌راه، اورژانس 115، حمل و نقل، راه و شهرسازی، آتش‌نشانی و جمعیت هلال‌احمر این استان برگزار شد.

منوچهر سیاهپور به آغاز به کار این طرح ترافیکی اشاره کرد و گفت: این طرح مشترک بین دستگاه‌های خدماتی و امدادی هر ساله با آغاز فصل سرما و افزایش برودت هوا از 20 آذر تا 25 اسفند اجرا می‌شود.

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود سردسیری و کوهستانی بودن کشور و همچنین این استان که از مناطق کوهستانی در کشور محسوب می‌شود و به منظور جلوگیری از بروز سوانح در حوادثی چون ریزش کوه، سقوط بهمن، آبگرفتگی و ... اجرای طرح ترافیک زمستانی از ضروریات است.

وی ادامه داد: این طرح در 13 مرحله یک هفته‌ای با به کارگیری حداکثری توان پلیس‌راه اعم از نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات الکترونیکی و حضور مؤثر و مفید و کنترل دقیق بر معابر درون شهری و برون شهری انجام می‌شود.

سیاهپور هدف از اجرای این طرح را افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی تردد وسائط نقلیه در معابر برف‌گیر عنوان کرد و گفت: مدیریت بر حوادث ترافیکی، رسیدگی سریع به تصادفات، کمک به مصدومان در راه مانده از دیگر اهداف طرح بوده که با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح ترافیک زمستانی در محورهای برف‌گیر و مواصلاتی از جمله گردنه‌های مله‌شوره «یاسوج به شیراز» مورگاه «یاسوج ـ بابامیدان» باباحسن «یاسوج ـ‌کاکان ـاقلید» گردنه میمند «یاسوج ـ اصفهان» با حضور فعال و موثر اکیپ‌های شبانه‌روزی ثابت پلیس راه و دیگر دستگاه‌های خدماتی انجام وظیفه و خدمت‌رسانی مضاعفی را ارائه می‌دهند.

این مسئول نظم و امنیت جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در این طرح کنترل تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، سیستم گرمایشی، برف پاک کن و ... در دستور کار پلیس راه بوده که در صورت نبود این تجهیزات در روزهای بارش، از تردد خودروها جلوگیری می‌شود.

سپاهپور با ابراز تاسف از عملکرد خودروهای یدک‌کش در سال گذشته بیان داشت: امیدواریم امسال شاهد حضور مؤثر و به موقعی از آنان در زمان بحران باشیم.

انتهای پیام/2571/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول