اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست HSE شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد

برگزاری مانور ایمنی در فرودگاه توحید جم

خبرگزاری فارس: سرپرست HSE شرکت پالایش گاز فجر جم از برگزاری مانور ایمنی در فرودگاه توحید جم خبر داد.

برگزاری مانور ایمنی در فرودگاه توحید جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، غلامرضا اکبری عصر امروز در آیین برگزاری مانور فرودگاه توحید شرکت پالایش گاز فجر جم اظهار داشت: پالایشگاه جم بیش از 27 درصد گاز کشور را تولید می‌کند و نقش این پالایشگاه در تأمین سبد انرژی کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: فرودگاه توحید نقش ارزشمندی در جابجایی مسافران و کارکنان پالایشگاه و شرکت‌های مستقر در منطقه دارد و شاهد رشد و توسعه فرودگاه هستیم.

سرپرست HSE شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به برگزاری مانور در فرودگاه توحید خاطرنشان کرد: این مانور با سناریویی از پیش تعیین شده با حضور واحدهای مختلف شرکت پالایش گاز فجر جم در این فرودگاه انجام شد.

اکبری تصریح کرد: ارزیابی و ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای مختلف مستقر در فرودگاه توحید هنگام بروز شرایط اضطراری و بحران از اهداف برگزاری این مانور بوده است.

وی افزود: در این مانور همچنین ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای مختلف مستقر در فرودگاه توحید در هنگام بروز شرایط اضطراری و بحران نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

سرپرست HSE شرکت پالایش گاز فجر جم اضافه کرد: ایجاد هماهنگی بیشتر در بخش فرماندهی صحنه عملیات با توجه به تغییر ساختار فرماندهی صحنه عملیات و همچنین ارزیابی و هماهنگی IC با گروه‌های درگیر درون و برون‌سازمانی نیز از دیگر اهداف برگزاری این مانور بوده است.

وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد واحدها مختلف خدماتی فرودگاهی در شرایط اضطراری و بحران و استفاده صحیح از ابزار و اطمینان از سلامت منابع، وسایل و تجهیزات امداد و نجات، امداد و درمان و اطفای حریق از دیگر مواردی بود که در این مانور مورد بررسی قرار گرفت.

اکبری عملکرد سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی در مورد شرایط اضطراری و بحران و همچنین حفاظت از محیط زیست و هماهنگی بیشتر با شرکت‌ها و نهادها، به منظور دریافت کمک در هنگام بروز شرایط اضطراری و بحران را از دیگر اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد.

"علت خروج هواپیما از باند پروازی به‌ سبب شکستن L.G چرخ سمت چپ عقب هواپیما فوکر 100 با تعداد 91 سرنشین در انتهای باند 29 فرودگاه توحید " به عنوان سناریوی این مانور مطرح بوده است.

بر اساس این گزارش، واحدهای آتش‌نشانی- ایمنی و محیط زیست- مدیریت فرودگاهی- حراست- بهداری- برج مراقبت و تعمیرات شرکت پالایش گاز فجر جم گروه‌های شرکت کننده در این مانور بودند.

در پایان نیز به منظور ارزیابی نقاط قوت و ضعف، نشست ارزیابی برگزاری این مانور با حضور مسئولین واحدهای درگیر انجام گرفت.

انتهای پیام/2451/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول