اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت گاز خراسان شمالی

مانور فرضی نشت گاز در بجنورد اجرا شد

خبرگزاری فارس: برای آمادگی هر چه بیشتر عوامل مدیریت بحران در برابر بحران‌ها از جمله نشتی گاز، مانور فرضی توسط شرکت گاز خراسان شمالی برگزار شد.

مانور فرضی نشت گاز در بجنورد اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد این عملیات فرضی بعد از ظهر امروز در چهار راه شهدا با حضور نیروهای امدادی شرکت گاز طی مراحل مختلف با موفقیت به اجرا در آمد.

این عملیات فرضی که با عنوان سناریوی قطع گاز انجام شد، نیروهای عمل کننده پس از نشت گاز به خاطر برخورد نوک بیل مکانیکی با لوله به قطر 6 اینچ شبکه تغذیه گاز منجر به سوراخ شدن لوله و نشت گاز با فشار 250 می‌شود.

به گزارش فارس،این نشت سبب وقوع انفجار و آتش سوزی فرضی در محل حفاری شده و راننده بیل به همراه دو نفر از کارگران پروژه پیمانکاری دچار سوختگی شدید و مصدومیت یک عابر پیاده می‌شود.

طی این مرحله نیروهای عمل کننده  شرکت گاز با اطلاع رسانی انجام شده به همراه ادوات وارد عمل شده و تلاش خود را برای مهار گاز آغاز می‌کنند.

سایر نیروها مثل آتش‌نشانی و عوامل امداد رسان ضمن متفرق کردن مردم نسبت به اعزام مجروحان به مراکز درمانی اقدام می‌کنند.

متخصصان شرکت گاز استان نیز در این مانور اقدام به مسدود کردن شیر اول،دوم و سوم گاز برای مهار این شبکه تغذیه گاز برای مهار آتش سوزی می‌کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در این مانور فرضی گاز این منطقه از شهر که حدود هشت درصد از جمعیت بجنورد را داشته قطع و سوخت دوم مصرف می‌شود.

حسین تقی نژاد در حاشیه برگزاری این مانور در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بر همین اساس با هماهنگی‌های انجام شده تعداد 16 نانوایی، هفت مدرسه و دو خوابگاه دانشجویی بدون گاز شده و از سوخت دوم الزاماً استفاده کنند.

انتهای پیام/63002/ت/ق/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول