اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان:

احیای نیات فراموش شده موجب ترویج سنت وقف می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یکی از راهکارهای ترویج وقف احیای نیات فراموش شده در جامعه است.

احیای نیات فراموش شده موجب ترویج سنت وقف می‌شود

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن اشاره به هفته وقف، با بیان اینکه اسلام وقف را به عنوان صدقه جاریه مسلمان را تأکید کرده و آورده که اثرات این مهم در جامعه جاری و ساری شده و نتیجه اخروی نیز در بر دارد، اظهار داشت: اگر چه به مقوله وقف پرداخته شده اما این مهم باید در عرصه اجتماع کاربردی شود.

وی با بیان اینکه وقف به عنوان یک موضوع شرعی و فقهی جایگاه ویژه و ممتازی در اسلام دارد، تصریح کرد: این موضوع باید به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد که اوقاف در این زمینه کارهای بسیاری انجام داده اما توجه به آن در سطح جامعه باید بیشتر شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در گذشته موقوفات در زمینه‌های مختلفی چون ایتام، مساکین، در راه ماندگان و فعالیت‌های عام‌المنفعه نظیر ساختن راه و پل بازسازی بر می‌خوریم، ابراز داشت: دامنه وقف بسیار وسیع است و تنها در بحث عزاداری‌ها منحصر نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نیاتی که از بین رفته‌اند احیا شوند، عنوان داشت: در این زمینه همگان باید با سازمان اوقاف همکاری کنند چرا که این سازمان در این راستا در تلاش است.

رضوی‌راد یکی از راهکارهای ترویج وقف را احیای نیات فراموش شده دانست و افزود: احیای نیات فراموش شده سبب تشویق و ترغیب مردم جامعه به این مهم می‌شود.

به گفته وی، ترویج وقف امری شایان توجه و معطوف به فعالیت علما و بزرگان دین و حوزه‌های دینی است و روحانیون باید در این زمینه تلاش کنند و مردم را تشویق کنند چرا که اثرات آن به مردم و جامعه باز می‌گردد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه صدا و سیما در بحث ترویج فرهنگ وقف بسیار مؤثر است و باید با واقفانی که وقف‌های ارزشمندی داشته‌اند مصاحبه کند، گفت: در رسانه‌های دیداری و شنیداری در این زمینه کار شود و نتایج و برکات وقف بیان شود.

وی با بیان اینکه مردم ما سرمایه‌های خوبی دارند، تصریح کرد: اگر مردم با آثار و برکات وقف در جامعه و ماندگاری آن در پرونده اعمالشان آشنا شوند یقیناً در موضوع وقف تحولی ارزشمند رخ خواهد داد.

انتهای پیام/89004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول