اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد

مهار 40 درصد آب‌های وارد شده به کشور/ 4 راهکار مهم برای مقابله با کم‌آبی

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو با تشریح چهار رویکرد مهم برای مقابله با کم‌آبی گفت: 40 درصد از آب‌های جاری وارد شده به کشور مهار می‌شوند.

مهار 40 درصد آب‌های وارد شده به کشور/ 4 راهکار مهم برای مقابله با کم‌آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوئین‌زهرا استان قزوین، مجید نامجو در مراسم کلنگ‌زنی سد مخزنی بالا‌خانلو پیرامون حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی‌ماه 88 یادآور خاطرات بلندی است که در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شده است.

نامجو با بیان اینکه موج بیداری اسلامی امروز در سراسر امت‌های عربی آغاز شده است، افزود: انقلاب اسلامی سرمنشأ و سرچشمه موج بیداری اسلامی است و ملت‌های دیگر با الهام از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در کشور‌های خویش دست به قیام زده و درصدد دست‌یابی به استقلال و عزت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف تصریح کرد: چند برابر شدن مصرف نیرو، آلودگی‌ هوا و نیز تغییرات اقلیمی در کشور در سال‌های اخیر پیش آمده که امیدواریم با مدیریت صحیح برطرف شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: در پنج سال گذشته در سطح کشور خشکسالی‌‌های ادامه‌داری وجود داشته که البته از ابتدای سال جاری با افزایش میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته رشد خوب در حوزه آب رقم خورده است.

نامجو با اشاره به جایگاه و نقش وزارت نیرو در توسعه کشور ابراز داشت: در دولت‌ دهم یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین موضوع‌های مطرح شده بحث آب بوده است که قابلیت برطرف شدن مشکلات مربوط به این بخش فراهم شده است.

این مسئول ادامه داد: شورای عالی آب با حضور ریاست جمهوری و پنج نفر از وزرا به منظور بررسی مشکلات تأمین آب در کشور شکل گرفته است و در سال جاری بیش از پنج جلسه این شورا با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.

وزیر نیرو عنوان کرد: مصوبات شورای عالی آب در کشور بسیار قابل‌ توجه و ارزنده است و این مهم نشانه توجه دولت خدمت‌گزار به مسئله تأمین آب در کشور است.

نامجو بیان داشت: چهار نگاه و راهبرد در حوزه تأمین آب برای مردم ارایه شده است که می‌تواند، با برنامه‌ریزی مشکلات آب را برطرف کند.

وی تشریح کرد: انتقال آب از خارج از مرز‌ها به داخل کشور، مدیریت و مهار آب‌های منتقل شده به کشور، استفاده از آب خلیج فارس و دریای مازندران و نیز توسعه طرح‌های سدسازی از جمله محورهایی است که برای جلوگیری از بحران کم‌آبی در کشور تدبیر و هم‌اندیشی شده است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه 40 درصد از آب‌های جاری وارد شده به کشور در طول سال مهار می‌شوند، متذکر شد: مدیریت تقاضا و مصرف جزو ضروریت‌های مهمی است که باید در کشور جدی گرفته شده و پیگیری شود.

انتهای پیام/77005/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول