اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه در مشهد-2

هم‌سویی با آمریکا و اسرائیل ظلم‌بزرگ فتنه‌گران به انقلاب‌ بود

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه در مشهد گفت: هم‌سویی فتنه‌گران با آمریکا و اسرائیل است که آن را به عنوان ظلم بزرگ فتنه‌گران در مورد انقلاب‌اسلامی یاد می‌کنیم و هرگز ملت ایران این ظلم را نخواهند بخشید.

هم‌سویی با آمریکا و اسرائیل ظلم‌بزرگ فتنه‌گران به انقلاب‌ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در رواق امام خمینی در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد، اظهار کرد: تفاوت بین فتنه 88 با سایر فتنه ها در این است که دشمن تا جایی امیدوار شد و این امیدواری و حمایت از فتنه گران تا جایی ادامه پیدا کرد که رئیس جمهور آمریکا، نخست‌وزیر انگلیس و رژیم صهیونیستی رسما اعلان کردند ما به سرمایه اجتماعی جنبش سبز دل بسته‌ایم و این افراد به نیابت از رژیم اسرائیل با نظام جمهوری اسلامی در حال ستیز هستند.

وی افزود: در فتنه 88 کار بدان جا رسید که سفارت خانه‌های اروپایی رسما اعلان کردند درب سفارت خانه ها بر روی تخریب کنندگان اموال عمومی، تظاهرکنندگان و اخلال گران امنیت اجتماعی باز است.

رئیسی ادامه داد: پرچمی که بنی‌امیه، معاویه، عمروعاص در پشت آن قرار داشت امروز نیز برافراشته است هم‌چنین پرچمی که در پشت آن رسول خدا(ص) وامیرالمومنین (ع) قرار داشتند امروز نیز برافراشته است و در این مورد باید به شناخت کافی دست یافت.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: امروز ملت ایران پرچمی که در پشت آن آمریکا، صهیونیست، مارکسیست، بهائی ها، سلطنت طلبها و ضد انقلاب قراردارند را به خوبی می‌شناسند.

وی عنوان کرد: فتنه‌گران به میدان آمدند و کار از مسئله انتخابات گذشت و شروع کردند به اهانت به مقدسات، شعار‌های نه غزه نه لبنان سر دادند، به‌عکس امام بزرگوار اهانت کردند و به‌پرچم ابوالفضل‌العباس در عاشورای حسینی جسارت کردند.

رئیسی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هم‌چنان که در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت از کشور دفاع کردند، در این هشت ماه نیز تحمل پیشه کردند و در روز 9 دی تجلی قدرت الهی با حضور خود جوشش مردم و باورهای عمیق آنان نسبت به ولایت‌فقیه زمان و خدا‌وند اتفاق افتاد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: فتنه 88 در احیای ضد انقلاب نقش بسزایی داشت، هم‌چنین در افزایش فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری‌اسلامی نیز بسیار نقش داشت.

وی تاکید کرد: اگر درست تحلیل کنیم بعد از جریان فتنه موضوع تحریم جدید آغاز و شدت یافت این در حالی است که امنیتی کردن فضا نیز پس از فتنه اتفاق افتاد و زحمت‌های فراوانی را نیروهای اطلاعاتی و انتظامی متحمل شدند.

رئیسی افزود: فتنه 88 تعادل روحی و انسجام اجتماعی را به مخاطره انداخت و برای جدایی مردم از حاکمیت و رهبری تلاش فراوان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امری که در این مورد بسیار حائز اهمیت است هم‌سویی فتنه‌گران با آمریکا و اسرائیل است که آن را به عنوان ظلم بزرگ فتنه‌گران در مورد انقلاب‌اسلامی یاد می‌کنیم و هرگز ملت ایران این ظلم را نخواهند بخشید.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: حماسه 9 دی سرمایه‌ای ناب برای انقلاب‌اسلامی ایران است در این حماسه آحاد مردم یعنی تمام کسانی که به چهار کاندیدای ریاست‌جمهوری رای داده بودند حضور داشتند و این حرکت پرخروش، بامعنا و از دل و جان مردم بود.

وی یادآور شد:حماسه 9 دی دشمنان را ناامید و قائله را ختم کرد؛ این حرکت در تداوم و امتداد حرکت 19 دی ماه سال 56 در قم بود آن‌گاه که به ساحت امام اهانت شد، مردم، طلاب و نخبگان به صحنه آمدند.

رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری انجام دادند دفاع از رای مردم، قانون اساسی، جمهوریت نظام و اسلامیت نظام بود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: انسان باید ظرفیت شکست یا پیروزی را داشته باشد، این موضوع بسیار مهم و اساسی است زیرا ما یا با کسانی که ظرفیت پیروزی را ندارند یا شکست مواجهه هستیم، بنابراین موضوع ظرفیت داشتن مهم است و این ظرفیت با بندگی خالص خداوند پدیدار می‌شود.

وی اظهار کرد: جریان 9 دی باید برای همه عبرت باشد زیرا ما انتخاباتی مهم در پیش‌رو داریم و برخی مانند جریان انحرافی،عناصر فتنه و ضد انقلاب می‌خواهند ثبات سیاسی در این کشور نباشد، مسئولان را به اختلاف وادار کنند وآنچه رهبری در این مورد فریاد می‌زنند این است که انسجام اجتماعی برهم نخورد، هرکس در هر جایگاهی با هر زبانی و با هر قلمی وحدت مردم را تهدید کند خواسته یا ناخاسته، بداند یا نداند در خط دشمن حرکت می‌کند.

رئیسی تاکید کرد: جریان انحرافی، عناصر فتنه و ضد انقلاب به‌دنبال بی‌ثباتی اقتصادی در کشور هستند آنان قصد دارند مردم را ناراضی کنند تا انسجام اجتماعی را مختل و تمام مشکلات را به تحریم‌ها نسبت دهند.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: نسخه برون‌ رفت از تحریم مورد نظر مقام معظم رهبری یعنی اقتصادی که سبب اشتغال، تولید و روحیه قناعت، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن طراحی کند.

وی افزود: اگر فکر شود که ایران از موضوع هسته‌ای عقب‌نشینی کند و دشمن دست بر می‌دارد این یک تصور باطل است زیرا دشمنان پس از آن حقوق بشر و موارد دیگر را بهانه می‌کنند آنچه دشمن می‌خواهد در این کشور نباشد نام خداوند، فرهنگ ایثار دلدادگی به خدا، پیامبر و عاشورای حسینی است.

رئیسی تصریح کرد: امروز روز میثاق با ولایت است و اگر کسانی سخنهایی می‌گویند یا افعالی دارند، امت حزب‌الله به‌سبب اینکه ولی‌فقیه‌شان دستور داده است که صبر و سکوت پیشه کنند این سخن را با دل و جان ارج می‌نهند، بنابراین اگر هر کس در هر جایگاهی با مقام ‌ولایت زاویه گرفت و تصور کرد ملت ایران این موضوع را رصد نکرده سخت در اشتباه است زیرا امام و مقتدایمان فرموده اند سکوت کنید.

انتها پیام/70003/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول