اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن تالاسمی همدان:

مشکل همدان در بحث بیماران سرطانی بزرگسال شدید است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن تالاسمی استان همدان گفت: همدان در بحث بیماران سرطانی بزرگسال به شدت مشکل دارد.

مشکل همدان در بحث بیماران سرطانی بزرگسال شدید است

فاطمه شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه در حال حاضر 108 بیمار مبتلا به تالاسمی در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: این افراد به دلیل ساخته نشدن هموگلوبین در بدنشان نیازمند دریافت خون هستند.

وی گفت: به دلیل تجمع آهن در خون، این افراد باید داروهایی را استفاده کنند که برخی از آن‌ها رایگان است و یکی از این داروها نیز روزانه به مبلغ 25 هزار ریال توسط خود این افراد تأمین می‌شود.

مدیرعامل انجمن تالاسمی همدان ادامه داد: این دارو نوعی قرص است که برخی از بیماران روزانه یک عدد از آن را استفاده می‌کنند که با تلاش‌های بسیار، بیمه تنها حاضر به پرداخت 20 درصد از هزینه این دارو شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بیماران سرطانی در همدان نیز با اشاره به فعالیت مرکز «محک» در این زمینه، اظهار داشت: این مرکز، مرکز حمایت از کودکان سرطانی است که 20 سال پیش کار خود را در تهران آغاز کرد و با جذب اعتبار از خیرین در همدان نیز شروع به کار کرد.

شیرانی با بیان اینکه همدان در بحث بیماران سرطانی بزرگسال به شدت مشکل دارد، خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز «محک» از تیرماه سال گذشته در همدان کودکان سرطانی این قشر بیماران به نحوی حمایت می‌شوند که شامل بیماران اطفال زیر 14 سال است که دو روز در هفته در بیمارستان بعثت به امور این بیماران رسیدگی کرده و صورت‌ حساب هزینه‌های آن‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرکز «محک» هزینه داروهای شیمی درمانی کودکان سرطانی را نیز می‌پردازد، تصریح کرد: این مرکز کمک‌های جانبی نیز به این قشر دارد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی استان همدان با بیان اینکه بیماران سرطانی بزرگسال در همدان مشکلات بسیاری دارند، عنوان داشت: این قشر قادر به تهیه داروهای شیمی‌درمانی و پرداخت هزینه MRI و در برخی موارد پرداخت هزینه رفت و آمدشان نیز نیستند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان با بیان اینکه در استان همدان در بحث جذب خیرین مشکل داریم، خاطرنشان کرد: نیازمند آن هستیم که خیرین در زمینه کمک به بیماران سرطانی بزرگسال ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول