اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی خبر داد

شناسایی سالیانه4500 بیمار سرطانی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی از شناسایی سالانه حدود چهار هزار و 500 بیمار سرطانی در این استان خبر داد.

شناسایی سالیانه4500 بیمار سرطانی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فتح‌الله محقق در دوره بازآموزی سرطان سینه در اراک اظهار داشت: متأسفانه رشد سرطان در استان از سرعت بالایی برخوردار است که شناسایی به موقع این سرطان‌ها می‌تواند از شدت آن جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: سرطان‌ها چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد که همه افراد جامعه باید به این مهم توجه داشته و با مراجعه به موقع از امکان درمان برخوردار شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی انجام آزمایش‌ها و تست‌های غربالگری را یکی از راه‌های شناسایی به موقع سرطان‌ها دانست و گفت: عمر مفید 80 درصد بیماران سرطانی در دنیا به دلیل تشخیص زودهنگام و غربالگری مستمر بیش از 10 سال است، این در حالی است که در ایران متوسط عمر بیماران سرطانی 17 ماه است.

محقق‌ در ادامه با اشاره به وضعیت شیوع سرطان سینه در استان مرکزی بیان داشت: سن ابتلا به سرطان پستان در زنان ایران حدود 10 سال از شاخص جهانی آن کمتر است به طوری که میانگین سن ابتلا به سرطان پستان زنان در جهان 52 سال و در ایران 41.5 سال است.

وی با بیان اینکه 8 تا 12 درصد زنان در طول عمر خود به سرطان سینه مبتلا می‌شوند، ادامه داد: اراک به عنوان یکی از قطب‌های مهم درمان سرطان در غرب کشور روزانه پذیرای درمان بیش از 40 بیمار سرطان سینه است که می‌توان با  گسترش فرهنگ خودآزمایی سینه و معاینات دوره‌ای (ماموگرافی) بین زنان از شیوع این نوع سرطان پیشگیری کرد.

دوره یک روزه بازآموزی پزشکان با هدف به روز کردن اطلاعات در حوزه شناسایی و درمان سرطان سینه برگزار و به شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه اعطا شد.

انتهای پیام/87001/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول