اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی قزوین خواستار شد

همکاری واحدهای پرورش دام و طیور در کنترل بیماری‌های مشترک

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین خواستار همکاری واحدهای پرورش دام و طیور در اجرای برنامه‌های کنترل بیماری‌های مشترک شد.

همکاری واحدهای پرورش دام و طیور در کنترل بیماری‌های مشترک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل دامپزشکی استان قزوین، علیرضا اکبرشاهی اظهار داشت: یکی از واحدهای گاوداری شهرستان قزوین به دلیل ممانعت از انجام تست سل و برسلوز (تب مالت) توسط کارشناسان دامپزشکی به پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین افزود: در پی عدم همکاری مدیریت یکی از واحدهای گاوداری صنعتی شیری با کارشناسان سل و بروسلوز این شبکه و ممانعت از انجام تست سل بر روی دام‌های دامداری مزبور، شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین در راستای حفظ بهداشت عمومی، با تنظیم صورتجلسه، نسبت به شکایت از مدیریت واحد به مراجع قضایی اقدام کرد. 

وی ادامه داد: در رای بدوی صادره توسط مقام محترم قضایی، مدیریت واحد به تحمل پنج ماه حبس تعزیری محکوم شد که پس از تجدید نظرخواهی از سوی مدیریت واحد، رأی فوق به پرداخت جریمه 20میلیون ریالی به صورت قطعی تبدیل شد.

اکبرشاهی عنوان کرد: از آنجا که برنامه پیشگیری و کنترل سازمان دامپزشکی کشور در خصوص سل و بروسلوز (تب مالت) که جزو بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این شبکه با دامداری‌هایی که در روند اجرای مبارزه با آن، اختلال ایجاد کنند، به شدت و از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد کرد.

سل و بروسلوز (تب مالت)، دو مورد از بیماری‌های مهم و مشترک بین انسان و دام هستند که سازمان دامپزشکی کشور، دام‌های همه دامداری‌ها را به صورت دوره‌ای از نظر وجود و یا عدم وجود این بیماری‌ها بررسی کرده و در راستای پیشگیری از بروز بیماری در انسان، دام‌های راکتور (بیمار) را حذف و غرامت آن را به دامداران پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول